|
"ויאמר אלוקים זאת אות הברית אשר אני
נותן ביני וביניכם ובין כל נפש חיה אשר אתכם לדרות עולם: את קשתי נתתי בענן
והיתה לאות ברית ביני ובין הארץ: והיה בענני ענן על הארץ ונראתה הקשת בענן:
וזכרתי את בריתי". בראשית ט'. |
הקשת בענן עוררה פליאה מאז ומעולם,
צבעי הקשת מזינים את נפש האדם ומעניקים לו תמיד שמחה ותקווה. בימי קדם, החץ
והקשת שמשו כלי מלחמה, אך גם בשעת מאבק, עלינו להשאיר בתוכנו פתח לרכות
ולאהבה שאותה מייצג קופידון הקשת, אל האהבה. |
השאלות
הנשאלות הם: |
האם המטרה העליונה אינה לחדור אל הלב? |
האם מטרת החץ אינה לאפשר את המשך
הקיום? ואולי, לחוש בהערכת המטרה שניצבת מולנו, האם ניתנת למימוש?!. |
האם לחוש בדריכה הנכונה של משיכת הקשת ולבחור במטרה, כדי לאפשר לחץ להגיע
למטרה בדרך הקצרה והנכונה ביותר. אך מהי למעשה המטרה? |
האם קיימות מטרות חשובות יותר וחשובות
פחות? |
האם קיימות מטרות ביניים? |
שאלות אלה מעידות עד כמה עלינו להיות
רגישים, וכמה עוצמה ותשומת לב דרושים כדי לדרוך את הקשת כמו שצריך ולפגוע
במטרה. |
אומנות הקשת והקליעה אל המטרה - מייצגת את האינטליגנציה בפעולה, את השליטה של
תנועותינו ואת כוח הריכוז הפנימי. |
תורת הזן אומרת להתייחס אל ניסיונות
חיינו, כפי שמתייחס הקשת אל המטרה: להישאר פתוחים, חופשיים וקשובים כדי שהקשת
תעמוד איתנה וגמישה ונוכל להרפות מן החץ הפנימי בלי להישבר. בעזרת החץ המכוון
לאינסוף, הקשת נושא את רוחו לאופקים חדשים המזינים ומפתחים את הכרתו. |
אופקים אלה פותחים בפני הקשת אינספור
אפשרויות וחוויות המעשירות את ניסיון חייו. על הקשת למצוא את האמת, ועל כן
נושא הקשת את קשתו לעבר מטרה עליונה שאינה נראית לעין לעבר תהליך בלתי פוסק
של חיפוש, של תנועה משתנה ואינסופית, הנהפכת לדרך חיים ולנתיב שדרכו הוא
מונחה. |
הקשת חי את חייו כהרפתקה גדולה, הוא
מוותר על הדרך של האשליה בביטחון, נכון להתקדם ללא היסוס, להלהיב את הזולת
ותמיד מלא אמונה מקדם עצמו קדימה. |
מזל קשת מאחד את הרוח עם הרצון. כל
הפעולות הנעשות במודעות מלאה מונעות על ידי הרצון. הרצון נובע מן ההקשבה
הפנימית, משימת הלב, מן הדריכות ומן הערנות. העמידה על הרצון אינה מכירה
בנסיגה, הרצון הוא האש הספונטנית, החופשיה, חסרת האינטרסים, מתמקדת בבעירה.
זוהי תבונה אינטואיטיבית אשר אינה מונעת על ידי החושים ולא על ידי הרציונל,
הרצון פורץ ממעמקי ההוויה ועמו ההחלטה המידית – הרצון אינו מדבר, הוא מגיב. |
הרצון מניע את הפעולה הספונטנית אך אינו הפעולה עצמה, הוא מונע מעבר לתנועה
של פתיחות ושל קבלה אשר נכונים לתגובה. הרצון האמיתי יש לו מחויבות להתחברות
לרצון האלוהי ולחוקי היקום, שאם לא כן, הרצון יוותר כתשוקה מופנמת והתוצאה
... |
בצבעי הקשת, הוויברציות של הצבע הסגול
הן האינטנסיביות והרוחניות ביותר, הן מעניקות השראה, שואפות להתפשט במרחבי
האינסוף להינשא לגבהים. |
הצבע הסגול |
סגול הוא צבע המתקבל מערבובם של האדום
– העולם הפיזי, החומרני, והכחול – עולם המחשבה. |
הסגול מסמל את שיווי המשקל המאזן בין השמים והארץ, זוהי צלילות הדעת והמעשה
המחושב, הלהט והאינטליגנציה, האהבה והחוכמה – הסגול נחשב לצבע הרוחני ביותר. |
הצבע הסגול מעודד את התפתחותם של
התהליכים ושל השינויים הפנימיים, זהו צבע של כוכב הלכת יופיטר – צדק. הסגול
הוא צבע המחבר את הנראה עם הבלתי נראה. צבע אשר לא קל לחזות ולדמות.
הסגול מזכך, ממתן, משקיט ומרגיע, הוא ממריץ את מערכת הדם ואת מערכת העצבים
וממיס את המחסומים הנפשיים והפיזיים. ועל כן, לצבע סגול סגולות מרפא, ועל כן
מאפשר התמרה לשינוי. |
סגול – הוא צבע
האינטואיציה וההשראה, יש בו חזון, נושא פניו לעבר משימות, ומטרות נעלות ושואף
להתפשט במרחב. סגול מעניק יציבות, עקביות, ומאפשר את הבחירה הנכונה לאדם. |
הסגול בקשת – הוא הצבע המשלים של הצהוב – בתאומים. הסגול מייצג את הדיאלוג
המתמיד בין החומר לרוח, בין ההתרחבות לבין ההצטמקות. זוהי המחזוריות המתמדת
של המוות והתחייה, של ההשתנות וההתעלות. סגול הוא צבע האבל, ומרמז על הרעיון
שאין המוות אלא מעבר, מצב הכרה חדש ושינוי צורה. הסגול הוא צבע מיסטי, קדוש
ומקודש, המסוגל לממש את הנעלם ואת הבלתי נתפס, ומסמל את אלכימיית ההשתנות. |
סגול הוא צבע של משמעות, של ענווה
וביטול עצמי, ושל כניעה. הסגול מעדן ומרכך את האדום הלוהט. |
המעבר מן האדום לסגול מעיד על נטישת
הפעיל לטובת הסביל, על המעבר בין היאנג ליין. |
לסיום: |
כוכב הלכת יופיטר – צדק, מעניק לקשת
את האמונה בחיים עצמם, זוהי וודאות נחושה, בלתי מעורערת שלחיים יש משמעות
ושראוי לחיות אותם. והצבע הסגול מאשר זאת מעצם התמרתו ממות לחיים, ולהיפך. |
החיים מציעים לקשת אינסוף חוויות מרתקות, וחשוב לזכור שכנושא דברים ואור,
ישנה חשיבות להישמר מהאשליה הכוזבת, שהאמת היא נחלתו הפרטית בלבד. ותמיד
לשמור על ענווה וטוהר פנימי ולהוות כלי להעברת האור והאמת. |
|
|
|
שלכם: |
ד"ר שולמית רונן T.ASIACT - MIAC -Ph.D |
maayanr1@zahav.net.il |
קישורים: |
האתר
של שולמית רונן |
ארכיון הכתבות |
|