מאמר: שומרים על שפיות קלורית בחג
מדורי תוכן
שומרים על שפיות קלורית בחג | רפואה משלימה | דיאטה ותזונה | ראשי

שומרים על שפיות קלורית בחג

איך שומרים על שפיות קלורית בחג עתיר מטעמים?
הגדל טקסט: Decrease font Enlarge font
שומרים על שפיות קלורית בחג שומרים על שפיות קלורית בחג
שתף בפייסבוק | גוגל פלוס | שתף בטוויטר | שתף בטוויטר |

קצת לפני החג עשו עם עצמכם חסד, ערכו רשימה מדויקת של מספר האנשים והתפריט שחשבתם להכין לארוחת החג (מחכות לנו כמה וכמה שכאלו במסגרת הפסח). מניסיוני שמתי לב שבעיקר אוכלים את המנות הראשונות, המנה העיקרית מפתה ככל שתהיה תמיד נשארת לאכלוס המקרר, מנת הקינוח נאכלת בכייף. צמצמו כמויות – בסופו של דבר, אנחנו לא אוכלים כל כך הרבה וחבל על הטרחה והכסף גם.

אם אתם מתארחים ואין לכם שליטה על התפריט והמוצע על השולחן, ישנן שתי אפשרויות:

תמיד אפשר להתנצל ולהביא אתכם את האוכל שאתם יודעים שקל וטוב לכם איתו ולהסביר למארחים והסביבה שאתם שומרים על בריאותכם – לא תאמינו כמה יבואו לקראתכם ויעריכו את השמירה.. (למעט הסבתא/דודה שמוכרחה שתטעמו מהעוגת קצפת)

בדקו מה יש בתפריט, בחרו לכם מתוכו את מה שלא תרצו בשום אופן לוותר עליו, אם יש מאכל שאתם מחכים לו כל השנה, מאכל שאהוב עליכם במיוחד שאתם לא מכינים דרך קבע – אכלו, תיהנו – שימו לב לכמויות – אל תגיעו לעודף כמותי ותחושת חנק.

אכלו כרגיל ביום החג, ארוחת בוקר, ארוחת ביניים, ארוחת צהריים, ארוחת ביניים של אחר הצהריים כך שלארוחת החג לא תגיעו רעבים כל כך ותאכלו ללא אבחנה/בקרה – תחושת המלאוּת העודפת מאוד לא נעימה, מכבידה ומיותרת לכולנו (ועוד לא דיברנו על עודפי הקלוריות).

הקפידו על שתיה (מים עדיפים תמיד על כל מיץ באשר הוא, שימו לב שמיצים ויינות הם עתירי סוכר וקלוריות ומופנים ישירות למאגרי שומן) לפני הארוחה וכעשרים דקות לאחריה.

אכלו בנחת, לאט לאט – לבני- ישראל לקח 40 שנה לצאת ממצרים, המארחת עבדה כמה שעות טובות כדי להכין את מה שמונח לפניכם – לאט לכם, בעדינות עם מערכת העיכול תרתי משמע.

שלב סוגיית הקינוח
אחרי כל הארוחה המלאה והדשנה שאכלנו, מגיע שלב הקינוח: אני ממש לא יודעת מי המציא את המכה הראשונה מבחינתי של כל ארוחה באשר היא ובחגים בפרט, אבל זה הרגל לגמרי מגונה שכולנו נהנים ממנו – עד כמה שזה נשמע מופרך.

אם אתם חייבים קינוח, מוכרחים לסיים את הארוחה עם משהו מתוק, (ראשית – איך שמסתיים החג, גשו לנטורופת שילמד אתכם להיפרד סופית מההרגל והצורך הזה, לכל דבר כידוע יש משמעות) ובפן הפראקטי, העדיפו פרי כקינוח ובעיקר – קחו מרווח זמן ארוך ככל האפשר מהארוחה עצמה. זה הזמן לעזור בפינוי, ברחצת הכלים – זה יעזור לכם לעמוד מול הכמיהה הזו למתוק וגם תיהנו מהעובדה שעזרתם ובעיקר – שעמדתם בפיתוי..!

הסיפוק שבעמידה מול הרגל שלא מוסיף לנו נחת גדול עשרות מונים מטעמה המתוק והטעים ביותר של כל עוגה שתהא...

מעל הכל, שמרו על שגרת פעילות גופנית קבועה, מזג האוויר נפלא – בבקרים קריר ונעים לצאת להליכה, לפנות ערב ריחות משכרים של פריחה ונעים בחוץ – צאו החוצה, נשמו אוויר צח, תהנו מהתקופה המיוחדת הזו.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801
מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


עמוד זה נצפה ושותף 2359 פעמים. גם אתה יכול לשתף עם חברים
לחץ/צי עכשיו על סמל הרשת החברתית שלך והחברים שלך יוכלו ליהנות גם הם
שתף עם חברים: שתף בפייסבוק | גוגל פלוס | שתף בטוויטר | שתף בטוויטר |

image בין האמונות הטפלות הנפוצות ביותר בעולם בולטות שתיים: הפחד מפני הספרה- 13 ו-"פריגאפוביה" – הפחד מפני יום שישי.
image אבנים תורמות לאיזון כללי אבל חשוב לדעת איך להשתמש בהן - לענוד אותן, להחזיק ביד או להטמין בכיס
image למלח יש חשיבות בגוף אך כשהכמות גדלה מעבר לנידרש מתהפכת הקערה והוא המזיק העיקרי. ובכל זאת, לא ניתן לומר רק דברים רעים עליו מפני שבאפשרותנו לייעל אותו לתועלתנו
image כולם רוצים מזל טוב שיעניק להם שפע, בטחון וחיים מאושרים. אך מהו באמת מזל והאם הוא ניתן לשינוי לטובה? בואו לקבל תשובה כיצד לשנות את המזל שלכם
image יוגה היא איחוד, איחוד בין הגוף לנפש, איחוד בנינו לבין הסביבה ואיחוד של תנועה ונשימה.
עמוד זה קשור לתגיות נושאים:
מטפל בתחום? בדוק כיצד אתה מופיע באינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן







דרג תוכן עמוד זה
5.00