מדורי תוכן

ראשי | רפואה משלימה | דיאטה ותזונה | לרזות בדרך להארה

לרזות בדרך להארה

לרזות בדרך להארה לרזות בדרך להארה

לא מספיק לשרוף קלוריות על ההליכון. רצוי ללוות את הדיאטה בעבודה רוחנית. הרזייה לפי תיאוריית הרבדים האנרגטיים של הקיום

ההבנה שתופעת השמנת יתר נובעת מגורמים רגשיים ורוחניים הולכת והופכת משותפת לרבים מאיתנו. הדיאטה הרגילה לא תפתור את בעיית ההשמנה מהיסוד כל עוד היא מתמקדת בגוף הפיזי בלבד, משום שהאדם בנוי מגופים נוספים הקיימים ברבדים שונים. הגוף הפיזי, הוא רק המימד הראשון וה"נמוך" ביותר של הקיום האנושי ומעליו יש גופים נוספים – הגוף הרגשי, הגוף המנטלי והגוף הרוחני.

כל גוף בטבע, חי צומח או דומם, מורכב מחלקיקים בסיסיים (אטומים ומרכיביהם). חלקיקים אלו רוטטים במהירויות שונות, בהתאם לאופי של הגוף. מהירות הרטט מהווה את תדר הקיום של אותו גוף. גוף שחלקיו אינם רוטטים הוא גוף מת, משום שאין חיים ללא תנועה. למעשה, ככל שמהירות הרטט של הגוף יורדת כך הוא הופך "דומם" יותר, עד שהוא דומם לגמרי.

לכל גוף בטבע חייבת להיות תנועה פנימית במהירות כלשהי, אחרת הוא יפסיק להתקיים. הכלל הזה תקף גם לגבי מה שאינו גלוי לעין. גם הרגשות שלנו מורכבים מחלקיקים המרכיבים אותם. באופן דומה, גם המחשבות שלנו מורכבות מאטומים מנטליים וכך גם הגוף הרוחני הגבוה שלנו. בהתאם לעיקרון "אם אין תנועה אין קיום", גם הגופים האלו חייבים להיות בתנועה פנימית. לכל אחד מהם יש תדירות קיום משלו, שעליה הוא צריך לשמור בכדי להמשיך להתקיים. התדר של הגוף הפיזי הוא הנמוך והאיטי ביותר. מעליו קיים התדר של הרגשות, מעל זה תדר המחשבות ולגוף הרוחני יש את התדר הגבוה ביותר. כאשר כל האחד מהגופים רוטט בתדר המתאים לו, האדם מהווה ישות הרמונית בריאה ומאוזנת מהבחינה הפיזית, הרגשית, המנטלית והרוחנית.

כשהתדרים האנרגטיים יורדים ועולים

כשיש ירידה באחד הגופים האנרגטיים, נחווה סימפטומים פיסיים ונפשיים. ירידת התדר של המחשבות נחווית כפסימיות, שליליות, קנאה, שיפוט ועוד. ירידה בתדר הרגשות תוביל לכעס, פחד, שנאה, טינה, בושה. ירידה בתדר הגוף הפיסי תבוא לידי ביטוי בבעיות פיסיות שונות, ממחלות ועד לאלרגיות. השמנה לא פרופורציונלית מתרחשת, כאשר הגוף הפיזי יורד בתדר שלו וכתוצאה מכך מאבד את הפרופורציות שלו.

לעומת זאת, כשאחד התדרים עולה נחווה זאת באופן חיובי. תדר גבוה של המחשבות נחווה כאופטימיות, חשיבה חדה, הבנה, אינטואיציה טובה ותפישה חיובית של העולם. כשהתדר הרגשי עולה נחווה זאת כמצב רוח טוב, כאהבה, שמחה וסיפוק. כשהגוף הפיזי עולה נחוש קלים יותר, חיוניים יותר, אנרגטיים יותר ובריאים יותר. אם כן, קל להבין מדוע כאשר הגוף הפיזי עולה בתדר שלו הוא מתעצב במבנה ובמשקל האופטימליים עבורו. השאלה היא כיצד נעלה את רמת התדרים האנרגטיים שלנו, וכך נשמור על בריאות טובה יותר, מצב נפשי מאוזן ומשקל גוף אופטימלי.

להעלות את התדר, להוריד במשקל

מרבית תורות ההתפתחות בתרבויות השונות מצביעות על כך, שהצמיחה האישית מתרחשת כשהאדם מצליח להתעלות מעל החומר ולפתח את מרכיב הרוח בחייו.
לכל אחד יש תחושה פנימית לגבי ייעודו בחיים והנתיב בו הוא בוחר לצעוד. בעת התפתחות תקינה האדם בונה לעצמו תחושת בטחון בעולם, בקיום, באחרים וביכולותיו האישיות, ומכאן הוא יכול לנוע קדימה ולהגשים את שאיפותיו.

תחושת הביטחון הקיומי היה בסיסית. כשנחווה תחושה זו נחוש הנאה רגשית ובמוחנו יחלפו מחשבות חיוביות. ניתן להקביל זאת לגוף פיזי מאוזן, שמעליו יש גוף רגשי המאופיין בשמחה וגוף מנטלי המאופיין במחשבות ותפיסות חיוביות.

אדם שאינו חווה תחושת בטחון קיומי עלול לכלות את ימיו בניסיונות הישרדות, כאשר השאיפות הגבוהות יותר שלו נאלצות להמתין, לעיתים לתמיד. במובן מסוים הוא חי במצב של עבדות לצרכים הבסיסיים, ואינו יכול להרשות עצמו לצאת למסע לארץ הבחירה החופשית של חייו והגשמת רצונותיו.

אפשר לומר כי כל אחד מאתנו הגיע לעולם בתחושת חוסר בטחון בסיסית, ובפניו ניצבת המשימה ליצור לעצמו את הביטחון הזה. בראשית חיינו, אלו ההורים, מורים ודמויות חשובות אחרות בחיינו, שעוזרות לנו להרגיש בטוחים בקיומנו.

אולם על פי רוב, במקום לגדול בתחושה שהעולם הוא מגרש המשחקים בו אנו יכולים לבחור את הנתיב שלנו, אנו גדלים לתוך תפישות של עולם לא בטוח, "בוגר" במובן השלילי, חסר שמחה וממוקד בהישגים שאינם בהכרח מתאימים לנו.

הסיבה לכך היא שהעולם בכלל, והחברה המערבית בפרט, ממשיכים להתקיים בתחושה של פחד קיומי. גם הורינו חונכו בצורה דומה והם ממשיכים להעביר לנו את החינוך הזה, בדרך כלל מתוך כוונה טובה - להבטיח את קיומנו ואת רווחתנו.

אלא שהחינוך הזה מעביר מסרים כמו "שהעולם הוא מקום שיש להיאבק בו כדי להשיג", ש"המשאבים מוגבלים ולכן יש להיות בתחרות ובצד המנצח" ו"כי אדם לאדם זאב". חינוך זה מרחיק אותנו מהחיבור לעצמנו, ומלמד אותנו להחזיק באמונות שליליות של חשש קיומי. ברור כי אם אלו הן האמונות הבסיסיות שלנו אנו נתקשה להיחלץ מתבניות חיים של דאגה קיומית, לתבניות חשיבה של שפע והגשמה עצמית. אין ספק, שאנו מחונכים לקיום של תדרים רגשיים, מנטליים ורוחניים נמוכים.

שימו לב מה קורה כאשר התדרים יורדים: אמונות רוחניות מתחילות להתקרב לרמת המחשבות, ונוצר עומס מנטלי המתבטא בעודף מחשבות. מחשבות שליליות יורדות בתדר לרמת הרגשות והופכות לרגשות שליליים היוצרים עומס על הגוף הרגשי. רגשות שליליים שיורדים בתדר מתקרבים לרמת הגוף והופכים בעצם לחומר פיזי. ממש כשם שאדי מים מתחילים להתעבות ולהפוך לטיפות מים או לקרח, כך גם רגשות שהם "אדי גוף" מתחילים להתעבות והופכים לחומר. לכן כאשר אנו מביטים בשומן שלנו יש סיכוי טוב שאנו מביטים ברגשות שלנו שירדו בתדר שלהם, משום שהם שליליים.

דיאטה הוליסטית

קביעת מטרות חיים -
רבים מאתנו מוצאים עצמם ללא מטרת חיים אמיתית, או חיים למען מטרה שאינה באמת שלהם. לכך נלוות תחושות חוסר סיפוק וחוסר מיצוי. לא נוכל להמשיך לחיות חיי השתעבדות לפחד הקיומי מבלי לשלם מחיר פיזי, רגשי, מנטלי ורוחני.
פעמים רבות אנו מנסים לשווא לפתור את תחושת חוסר הסיפוק על ידי סיפוקים פיסיים שונים כמו אכילת יתר. הפתרון האמיתי הוא יציאה למסע אל החופש האישי.

סריקת תחנות הפחד בחיינו -
חשוב לסרוק את חיינו ולזהות מקומות בהם אנו מונעים על ידי פחדים, אשמה ודאגות. ההשמנה הנובעת מחיים המונעים על ידי פחד ואשמה היא כאין וכאפס לעומת ההשלכות על בריאות הנפש והסיפוק הכללי, שאנו נוטים להזניח.

הבעת רגשות -
רגש שלא מובע גורם להאטה של תנועת הגוף האנרגטי הרגשי, ובסופו של דבר יביא לעליה במשקל הגוף או לפגיעה גופנית אחרת. לכן חשוב שנלמד להתגבר על הקושי שלנו להביע את רגשותינו.

חשיבה חיובית -
בכדי להתמלא ברגשות חיוביים אנו חייבים לסגל קודם לכן חשיבה חיובית. זה דורש מאמץ מיוחד, משום שקל בהרבה לפתח חשיבה שלילית, בעיקר כאשר האגו שלנו נפגע. ובכל זאת, מוטב שנתאמץ ל"בחור בחיים", משום ששכר עצום נלווה לכך.

זיהוי קשיים רגשיים ובקשת עזרה -
אסור לנו להזניח קשיים רגשיים וקשיים אחרים. כל מצב חיים שאינו טוב עבורנו, הוא מקום שבו עלינו לערוך שינוי, אם בתוכנו, אם בסביבה או בשניהם. התפתחות שלנו היא המשימה החשובה ביותר בחיינו ואסור לנו להזניח אותה.

להזמין שמחה -
השמחה בחיים אינה דבר מובן מאליו ועלינו להתאמץ כדי להביא אותה. לעיתים תקוותנו היא לקבל שמחה מבחוץ, אך לקיחת אחריות אישית על חיינו היא לעשות כל מאמץ לראות את השמחה בכל דבר, להודות על מה שיש לנו ולהעמיד את עצמנו בראש סדר העדיפויות.

להיות בנתינה -
כאשר אנו נמצאים בנתינה, יעלה התדר שלנו. ככל שנהיה בנתינה כך נגלה שהשמחה בחיינו עולה ואנו מתאזנים בכל הרמות, כולל הגוף הפיסי.

ניקוי אנרגטי קבוע-
חשוב שננקה את עצמנו מרגשות ומחשבות שליליים על בסיס יומי. כשם שאנו שוטפים את גופנו הפיסי, חשוב מאד שנשטוף גם את שאר הגופים הבלתי נראים שלנו. כאשר אנו הולכים לישון כועסים, למשל, אנו מטמיעים את הכעס במערכות שלנו ומורידים את האנרגיה שלנו. חשוב לערוך בדיקה עצמית יומית של המטען הרגשי והמנטלי שצברנו בכל יום ונשתדל לנקות אותו מאתנו בסוף היום.

העלאת התדר של המזון -
למזון שאנו אוכלים יש השפעה על התדרים שלנו בכל הרמות. סוג המזון, איכותו, מצב הרוח שלנו בעת האכילה והיחס שלנו אליו, יקבעו כיצד המערכות שלנו יתייחסו לאוכל. האם הוא יהפוך לשומן או שישמש כאנרגיה המניעה אותנו קדימה. מזון טבעי, שלא עבר תהליכי תיעוש, מכיל כוח חיים רב יותר ולכן יכול להעלות את התדרים שלנו. גם ההקשר הרגשי שבו אנו אוכלים חשוב. מזון שנאכל מתוך תחושת אשמה, כמו עוגה "אסורה", יוריד את התדר שלנו ויתרום להשמנה.
זאת הסיבה שמזון הנאכל במסגרת "דיאטה רגילה", נושא איתו מסרים שליליים של הגבלה ואיסור ועלול להביא לירידה בתדרים שלנו בכל הרמות ולעליה במשקל.
"דיאטה רגילה" יוצרת חוסר ומובילה לתחושת אשמה והלקאה עצמית, משום כך חשוב למצוא גישה אנושית ובריאה יותר לירידה במשקל.

מחפש מטפל/ת בתחום? בקטלוג המטפלים שלנו תמצאו את האדם הנכון... לחץ/צי כאן


6007 אנשים קראו ושיתפו עמוד זה. שתף עם חברים: Post on Facebook Twitter

מחפש מטפל בתחום? אינדקס המטפלים והיועצים מבית אלטרנטיבלי
הקלד שם, או לחץ כאן



עוד באותו נושא:

תזונה, דיאטה ותזונה, דיאטה הוליסטית, עלייה במשקל, ירידה במשקל, הורדה במשקל, הורדת כולסטרול תזונה, הריון תזונה נכונה, תפריט דיאטה מאוזנת, תפריט דיאטה מאוזנת, תפריט דיאטה מהירה, תפריט דיאטה שבועי, תפריט דיאטטי, תפריט דיאטטי, תפריט דיאטת אטקינס, תפריט דיאטת הלחם, תפריט דיאטת חלבונים, תפריט דיאטת חלבונים, תפריט דיאטת חרמון, תפריט דיאטת לחם, תפריט דיאטתי, תפריט דיאטתי, תפריט הרזיה, תפריט הרזיה, תפריט יומי לדיאטה, תפריט לדיאטה מהירה, תפריט להורדת כולסטרול, תפריט להרזיה, תפריט לתזונה נכונה, תפריט שבועי לדיאטה, תפריט שומרי משקל, תפריט תזונה, תפריט תזונה מותאם אישית, תפריט תזונה נכונה לילדים, תפריטי דיאטה, תפריטי דיאטה חינם, תפריטי דיאטה לנוער, תפריטי דיאטה מהירה, תפריטי דיאטות, תפריטי תזונה, תפריטי תזונה נכונה, תפריטים לדיאטה, תפריטים לדיאטה מהירה, יועץ תזונה, יועץ תזונה, מהי תזונה נכונה, ספורט ותזונה נכונה, פורום תזונה נכונה, קורס תזונה, קורס תזונה נכונה, קורסים בתזונה, קורסים בתזונה, לימודי תזונה טבעית, סדנת הרזיה, סדנת הרזייה, תרופות הרזייה, גלולות הרזיה, גלולות הרזייה, גלולת הרזיה, חגורת הרזיה, חגורת הרזיה, חגורת הרזייה, קרן ידיד

תן ציון למאמר זה

2.00