מאמנים אישיים מומלצים

טליה לזר – מאמנת נשים לצמיחה והתפתחות

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על טליה לזר- מאמנת נשים לצמיחה והתפתחות – להיוולד מחדש. משלבת בתהליך האימון דמיון מודרך, NLP, תטא הילינג וקלפים טיפוליים העובדים על התת-מודע.

אנחנו שמחים לראיין במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי את טליה לזר– מאמנת נשים לצמיחה והתפתחות – להיוולד מחדש. משלבת בתהליך האימון דמיון מודרך, NLP, תטא הילינג וקלפים טיפוליים העובדים על התת-מודע.

"בתהליך האימון והמסע אל עצמך אנו ביחד נגלה יכולות שלא באו לידי ביטוי, נזהה פחדים העוצרים, ננפץ פרדיגמות ואמונות מגבילות שעצרו אותנו מלהגיע קדימה ולהגשים."

אחרי שטליה לזר מפרדסיה, לקתה במחלת הסרטן, היא התחילה לשאול את עצמה הרבה מאוד שאלות שבתחילה לא היה להן מענה… מהר מאוד היא הבינה שלמרות התמיכה המשפחתית והסביבתית, רק היא באמת יכולה לעזור לעצמה על ידי פענוח הגורמים הרגשיים למחלתה. כיום היא עובדת כמאמנת אישית ומנחת קבוצות, המובילה את לקוחותיה לדרך של 'לידה מחודשת' ובחירה מעודכנת של סגנון חיים רצוי.


"במשך כל השנים עבדתי בתחומים המשיקים לטיפול בבני אדם. לאחר שחליתי, עברתי תהליך אישי נוקב וחשבון נפש לא פשוט. בסופו של דבר, בחרתי לעבוד בתחום האימון שבעיני הוא דרך נכונה יותר לחיות את החיים. היום אני עושה 'מודלינג' לנערות ונשים בתהליך של אימון אישי ויעוץ תדמיתי שבעיני הולכים יד ביד. אני מאמינה בהתפתחות אישית ובלמידה מתמדת, וכך אני מקפידה להמשיך ולהרחיב את הידע המקצועי במסגרות שונות על מנת לרכוש כלים נוספים וחדשים לשימוש בתהליך האמוני וההתמקצעות. כל זאת כחלק מהאחריות שלי 'להישאר על המגרש' ולהתעדכן בכל החידושים בתחום. אני מחוברת למעגלים חברתיים ומקצועיים רבים כולל קבוצות מאמנים. השאיפה שלי להגיע לעבודה מדויקת וממוקדת לטובת המתאמן מנחה אותי לכל אורך הדרך".

מה מייחד אותך לעומת מתחרים בתחום זה?
"קיבלתי החלטה לאמן נשים המבקשות לממש עצמן בכל תחום בחיים, נשים בעלות רצון אמיתי לשינוי וצמיחה, נשים המבקשות הגשמת רצונות ויכולות ולמקסם המימוש העצמי.- עבורן אני זמינה 24 שעות ביממה לכל שאלה וצורך. השינויים בתהליך האמוני בהנחייתי קורים כשיש תהליך של שיתוף פעולה ורצון אמיתי לשינוי מצד המתאמנת. המכוונות האישית, ההירתמות לשפר ולשנות מורגשת הן ברמה האישית והן בתגובת הסביבה, פתאום הדברים נראים פשוטים ומגלים את השינוי. אני אישה של אנשים, אוהבת את החיים, אוהבת את העשייה ותחום העיסוק- שמתי לי למטרה לקדם ולהעצים נשים. לתחום האימון הגעתי מאהבת האדם ובשל יכולות אישיות המלוות אותי לאורך חיי ומהוות אבן דרך בדרכי. ערכים אישיים מובילים ומנחים אותי ומהווים את ה – DNA של התנהלתי בחיים ומכאן ההצלחה. ערכים כמו: הובלה,שפע, חופש, אימהות, הרחבת אופקים מקדמים אותי ומעצימים אותי לנתיב בטוח, מחבק ומקדם.ואיתי ביחד בתלם צועדות מתאמנות.

איך בדיוק זה מתבצע?
"בדרך כלל המפגשים מתקיימים בבית ב 4 עיניים. במקרים מיוחדים בהם למתאמנת אין אפשרות להגיע אליי, אני נפגשת אתה קרוב למקום מגוריה בפינה שקטה בבית קפה, אם כי ברור שהאופציה הראשונה תמיד עדיפה ומעניקה את מרב הפרטיות".

איך את מצליחה לסייע לנשים להגשים את מטרותיהן במיוחד אם אינן מודעות אליהן?
"אחד הכללים הראשוניים בתהליך אימוני הוא אמון הדדי תוך דיסקרטיות מלאה. כל מתאמנת יודעת שהיא מגיעה בגלל הרצון  לשנות, לשפר, להשיג או בגלל ש'משהו' גם אם הוא לא מוגדר – חסר. בדינאמיקה שנוצרת ביני ובין המתאמנת, קודם כל פותחים את הדברים ו'מניחים את כל הקלפים' על השולחן. כשהשיחה הולכת ומתפתחת, מעלים שאלות רבות כדי להבין מה המטרה עליה היא מבקשת לעבוד. מזהים ערכים אישיים וקווים מנחים בהתנהלות נוכחית, תוך כדי עבודה משותפת עובדים על חסמים אישיים, אמונות ופרדיגמות מעכבות, מה המסרים שהיא מקבלת מתוך 'הילד הפנימי' הנמצא בכל אחד מתוכנו, על איזה תחום רוצים לעבוד ולשפר ומה הם הפחדים והחששות שעצרו חסמו ועיכבו את הגשמת הרצונות. כאשר מציפים חרדות וחסמים רגשיים והופכים להיות מודעים לדפוסים המעכבים ולכוחם בניהול חיינו בהווה, אפשר להתחיל למוסס אותם אחד אחד ובהדרגה. במהלך האימון, אני משתמשת בכלים שונים : הקשבה, שיקוף,  קלפי אסוציאציות, תטא הילינג ודמיון מודרך שבאמצעותם המתאמנת יכולה להתחבר ולחוות מה בדיוק היא רוצה ואיך זה יקרה. 

מודעות, הגדרת מטרות, תנועה ופעולה הן מילות מפתח בתהליך ההתפתחות האישית ועצם ההצהרה של נכונות להתמודד עם האתגרים החדשים הוא כבר מחצית הדרך לפתרון".

כש'לא הולך לנו', פעמים רבות, אנו מתייאשים ומפנים ביקורת ואשמה כלפי עצמנו. איך יוצאים מהמקום הזה?


"אחת התובנות הכי חשובות להפנים היא שכדי להתקדם צריך לגשת לכל נושא/בעיה/קושי ללא ביקורת ושיפוטיות כי זה לא מקדם אותנו אלא רק מעכב וחוסם עוד יותר. אין אדם מושלם וכולנו עושים טעויות וכיוון שכך, מה שנותר לעשות הוא להיות מדויקים בחשיבה,במיקוד, במה אני רוצה , לדעת ולהחליט מה אנו רוצים ועושים למען עצמנו כדי להיות יותר מאושרים, מוגשמים ושמחים. עשייה ופעולה הן בגדר 'שיעורי בית' נדרשים כי אדם שיושב בבית ורק מתלונן ומבכה את מר גורלנו בוודאי לא יוכל להתקדם לשום מקום. 'דומה מושך דומה' ואם אנחנו נכנסים למצב של ייאוש, דיכאון וחוסר אימון בעצמנו, זה בדיוק מה שנמשוך לתוך החיים שלנו. אם נצא לעולם עם חיוך ואופטימיות- העולם יחזיר לנו בחזרה ב'אותו מטבע'. המודעות וההבנה של 'מה אני מושכת לחיים שלי' בהחלט יכולה להשתנות מהקצה אל הקצה. כשאדם מאפשר והופך את החשיבה שלו למכוונת מטרה, כל אחד יכול להשתנות ולשנות דברים. הרעיון הוא לפתוח את האפשרות למנעד מחשבתי רחב ולראות את האפשרויות שתמיד קיימות".

היום אני יודעת כי כל אחת יכולה – צריך להחליט – ואני כאן על מנת ללוות לתמוך לכוון ולסייע.

כשחליתי במחלת הסרטן – חרב עלי עולמי, אולם מייד התפכחתי ומינפתי הכאב המנטאלי והפיסי להצלחה ומקסום הפוטנציאל שבי- היום כשאני מביטה לאחור אני מבינה כי: 

כשאת רוצה, 

כשאת מאמינה, 

כשאת עם הפנים קדימה – הכל אפשרי והדרך סלולה לכל שאבקש.

 אני מאמינה כי: חלומות מתגשמים והאדם יוצר מציאות חייו.

מאמרים קשורים

Back to top button