מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

שרה לזרוביץ'

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על שרה לזרוביץ' המתמחה בטיפולי בעיות גב, שלד, ומפרקים. בעלת קליניקה בראשון לציון לטיפולים ברפואה משלימה והתעמלות מרפאה (על פי שיטת פלדנקרייז) לכאבי גב, שיקום לאחר ניתוחים פציעות למיניהן.

'שרה לזרוביץ – רפואה משלימה.

שרה לזרוביץ' – התעמלות מרפאה בשיטת פלדנקרייז – ראשון לציון. אנחנו שמחים לראיין במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי את שרה לזרוביץ' המתמחה בטיפולי בעיות גב, שלד, ומפרקים. בעלת קליניקה בראשון לציון לטיפולים ברפואה משלימה והתעמלות מרפאה (על פי שיטת פלדנקרייז) לכאבי גב, שיקום לאחר ניתוחים פציעות למיניהן.

שרה מטפלת רב תחומית מזה למעלה מעשרים וחמש שנה. היא עובדת בשיטת פלדנקרייז, רפלקסולוגיה, שיאצו ועיסוי ומומחית בטיפול באנשים הסובלים ממגבלות תנועה שונות, כאבי גב ונשים בהיריון.

תנועה מתוך הקשבה לגוף
שרה מעניקה טיפולים פרטניים כמו גם הנחיה בקבוצות בשיטת פלדנקרייז, תוך שילוב של שיאצו, עיסוי רפואי ועוד. "השילוב של מספר שיטות עבודה, הופך את הטיפול להוליסטי ומאפשר התאמה רבה יותר לכל אחד, גם כאשר התרגול נעשה בקבוצה".


איך הגעת לתחום הרפואה המשלימה?
"במשך שנים עבדתי כמורה לחינוך גופני אך מאז ומתמיד היה לי ברור שלתנועה יש כוח מרפא וערך מוסף מלבד היותה 'בריאה' לגוף ולנפש. לפני כעשרים וחמש שנה, כאשר ילדי היו קטנים, חשבתי שזה יהיה נכון ללמוד רפלקסולוגיה ל'שימוש ביתי'. גיליתי שאני מקבלת תוצאות טובות מאוד והסיפוק שלי הלך וגדל. תוך כדי תהליכי ריפוי והקלה משמעותית של כאבים, שהתרחשו גם אצל מטופלים נוספים, הבנתי שעליתי על דרך נכונה. המשכתי לחפש עוד שיטות נוספות בתחום הרפואה המשלימה ולמדתי בין היתר גם שיאצו, עיסוי רפואי ורייקי. באותן שנים, התחום הזה היה בתחילת התפתחותו וכל מקצוע או שיטה לימדו במקומות נפרדים. מאוחר יותר 'גיליתי' את שיטת פלדנקרייז שבזמנו לימדו אותה בסמינר הקיבוצים. זכיתי ללמוד אצל מורה דגולה בשם חוה שלהב שהעניקה לכל תלמידה ידע והשראה ומאוחר יותר אף פיתחה שיטה חדשה שנקראת על שמה. לאט לאט התחלתי להנחות בחוגים בשעות הערב וגם לטפל באנשים באופן פרטני עד שזה הפך לעיסוק הראשי שלי. כבר מהתחלה, האמנתי בשיטה וידעתי שעם הזמן היא תופץ ותהפוך להיות יותר ויותר פופולארית בזכות יעילותה, מה שאכן קרה".

מה לדעתך באמת מיוחד כל כך בשיטה זאת?
"משה פלדנקרייז פיתח את השיטה הקרויה על שמו מתוך הבנה שצריך 'להקשיב לגוף' ולאפשר לו תנועתיות טבעית. למשל, התבוננות בתינוק יכולה לתת לנו הבנה והארה לגבי טיבה של תנועה טבעית, המתבססת על 'הקשבה' לגבולות הגופניים שלנו. הסיבה שמשהו כואב בגוף משמעותה בעצם איתות לגבי בעיה באיבר כזה או אחר ומבחינתי זאת נקודת התחלה של העבודה. אני מעודדת מטופלים (בכל גיל ובמצבים בריאותיים שונים כמו אחרי ניתוח למשל) ללמוד מחדש לחוש את גופם תוך כדי מודעות, להרחיב את טווח התנועה ולשכלל את היכולות שלהם. העבודה מתבצעת בדרך כלל בעיניים עצומות על מנת לא לאבד את תשומת הלב המופנית לנעשה בסביבה אלא להתמקד בתחושות הפנימיות. הטיפול הפרטני או הקבוצתי הינו אישי מאוד ואפשר להגדיר אותו כ'הנאה בהנעה' בהתאם ליכולת האישית, מתוך מתן כבוד לכאב ולגבולות המתאימים לכל אדם כפרט ייחודי".

למי זה מתאים?
"שיטת פלדנקרייז (כמו גם השיטות האחרות בהן אני עוסקת) יעילה מאוד במקרים של פריצת דיסק, 'כתף קפואה', שיקום אחרי תאונות או אירוע מוחי ובכל מצב אחר בו התנועה מוגבלת. כיום יש הרבה יותר מודעות מאשר בעבר ויש כבר הרבה רופאים קונבנציונאליים ששולחים מטופלים להיעזר ברפואה משלימה. במקרים אחרים רבים, אנשים שבמשך שנים 'חיים' על תרופות, מגיעים למסקנה שצריך ואפשר להגיע לפתרון טבעי, ללא תופעות לוואי ונזקים הנגרמים משימוש כרוני בחומרים כימיים. תוך מספר קצר של טיפולים – שיעורים, ניתן לראות ולהרגיש התקדמות רבה מבחינה גופנית, כמו גם שיפור במצב רגשי".

למה הכוונה?
"אדם אחרי טיפול מסוג כזה, מרגיש רגוע ושלוו והכי חשוב: הוא חוזר להאמין בעצמו וביכולותיו. הביטחון העצמי עולה וכך גם הדימוי העצמי. גם אם יש מגבלה, מרגישים שינוי מהיר והתקדמות וכך נוצרת תחושה של תקווה לעתיד טוב יותר".


מה לגבי נשים הרות? איזה סוגי טיפולים מתאימים בתקופה כזאת?
"אני מטפלת בנשים הרות שסובלות ממגוון סימפטומים כמו אי נוחות או כאבי גב שמתגברים במהלך ההיריון. כמו כן, אני עוזרת לנשים בהריון מתקדם להתגבר על חששות ופחדים מפני הלידה הצפויה (בעיקר בהריונות ראשונים) באמצעות דמיון מודרך, עיסוי והרפיה. ההכנה לקראת הלידה מעניקה לאישה תחושה של ביטחון בגופה ממקום של רוגע ושלווה עמוקה. כמו כן, המסר שהאם מעבירה לעובר, מאפשר יצירת קירבה ומוכנות לקראת הלידה עצמה".

שיטת פלדנקרייז היא סוג של התעמלות מרפאה שיוצרת מצב רגשי של רוגע ושקט פנימי, תוך כדי שכלול היכולת הגופנית והקלה משמעותית של כאבים. שילוב של השיטה עם טיפולי מגע יוצר טיפול אולטימטיבי מהסוג שמציעה שרה לזרוביץ' לכל מי שמחפש מזור לגוף ולנפש.

בעזרת הטיפול המתאים ניתן להפחית משמעותית את הכאבים, לרפא את הגוף והנפש, לחזק את השרירים ולזכות לאיכות חיים טובה יותר. ניתן להגיע לטיפולים/שיעורים פרטניים או לקבוצות.
שעות הפעילות של הקבוצות להתעמלות על פי שיטת פלדנקרייז בימים ראשון ושלישי בבוקר בשעות 08:30 ו-09:30, בערב בשעה 19:00. ימי שישי בשעה 08:30.

לקביעת טיפול/שיעור ופרטים נוספים מוזמנים לחייג אליי.

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו:  072-2285848
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על שרה לזרוביץ'

מאמרים קשורים

Back to top button