מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

מירה כהן שטרקמן

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על מירה כהן שטרקמן מכפר סבא – נטורופתית קלינית, מי שהקימה את המגמה לנטורופתיה במכון ווינגייט ועד היום מכהנת בתפקיד ראש התחום ומרצה בכירה. מירה גם מנהלת קליניקה פרטית בה היא מטפלת בכל מי ששואף להבריא את חייו בדרך הטבע.

מירה כהן שטרקמן – חוקי הטבע. "במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי, אנו שמחים להציג את מירה כהן שטרמן – "נפש בריאה בגוף בריא" הוא מונח שנטבע כבר בתרבויות העתיקות ובעידן המודרני הוא קיבל חיזוק נוסף. כיום, עם ההתפתחות המטאורית של תחום הרפואה המשלימה, כולם כבר יודעים שגוף ונפש – אחד הם. מחלות ובעיות פיסיות משקפות את עולם הרגש והרוח ולהיפך. איך אפשר לחיות בבריאות וברווחה רגשית? תשאלו את מירה.

מירה כהן שטרקמן מכפר סבא – נטורופתית קלינית, מי שהקימה את המגמה לנטורופתיה במכון ווינגייט ועד היום מכהנת בתפקיד ראש  התחום ומרצה בכירה. מירה גם מנהלת קליניקה פרטית בה היא מטפלת בכל מי ששואף להבריא את חייו בדרך הטבע.


איך שגלגל מסתובב לו
מירה עסקה במשך שנים רבות בעריכת דין. היא למדה גישור והוסמכה על ידי משרד המשפטים, עסקה בבוררות מטעם המכון הישראלי למומחים ובוררים ועוד. "היה לי משרד פרטי בתל אביב ועבדתי שם במשך שנים רבות. ההתמחות שלי הייתה בעיקר בתחום המסחר והנדל"ן. בשנת 1999 באופן מקרי, נרשמתי לקורס רייקי. שם, הייתה לי חוויה מכוננת והבנתי שאני רוצה לקחת שביל חדש בחיים".

מירה המשיכה ללמוד והפכה למאסטר רייקי ואז גם פנתה ללימודי נטורופתיה. תהליך השינוי ארך כעשור ורק אז, לאחר התמודדות לא פשוטה עם עצמה ועם הסביבה, נעלה בפעם האחרונה את דלת המשרד בתל אביב ויצאה לדרך חדשה…

מאז זרמו הרבה מים בנהרות… מירה הקימה את המגמה לנטורופתיה בווינגייט, אותה היא מנהלת עד היום וגם מלמדת בה כמרצה בכירה. במקביל, היא מעורבת במגוון פרויקטים חשובים. בין היתר, שיתוף פעולה עם רונית אל חסיד מהמחלקה האונקולוגית בבית החולים איכילוב. במסגרת זאת, מציעים לילדים חולים ולמשפחותיהם טיפול נטורופתי במקביל לטיפולים הקונבנציונאליים. בנוסף, מירה חוקרת את תחום הרפואה הטבעית והמסורתית בספרות היהודית בתקופה שלאחר גירוש ספרד. עבודת מחקר זאת, המתבצעת בהנחיית פרופסור שמואל רפאל, מהווה את הנושא לתואר השלישי שלה באוניברסיטת בר אילן. היא עדיין עוסקת בגישור, אם כי הגישה היא יותר רגשית ורוחנית מאשר בעבר.

מה לדעתך יש לנטורופתיה להציע לאדם בין זמננו?
"אני מאמינה שמחלות מתפתחות לא רק בגוף הפיסי אלא מתחילות בעולם הרגשי והרוחני. כשאדם מגיע אליי אני מטפלת בו בשני רובדי הקיום: הפיסי והנפשי. שלל האמצעים הפיסיים העומדים לרשותנו כיום, כגון תזונה, שמנים, תוספי מזון וצמחי מרפא (כמו גם טיפולי מגע כדוגמת רפלקסולוגיה) מאפשרים לשפר כל מצב גופני לא תקין ולא מאוזן. בתחום הרגשי, ניתן להשתמש בפרחי באך ושיחות המיועדות  לשפוך אור על מצבי חיים ולהרחיב את הראיה לגבי פתרונות אפשריים. כמו כן, בטיפולים שלי אני גם משלבת את הידע שרכשתי בתחום הרוחני: הילינג ורייקי. כך הטיפול הוא בעצם באדם השלם כמכלול ולא רק במחלה עצמה. הטיפול משפיע על צורת החשיבה ועולם הרגש, כמו גם על שיפור ושימור אורח החיים. למעשה הטיפול מתבסס על ההנחה שחשוב מאוד 'מה האדם אוכל' אך חשוב לא פחות להבין 'מה אוכל אותו'".

מה יותר חשוב?
"המטרה בטיפול נטורופתי היא להגיע לאיזון ברובד הפיסי והרגשי. איני מאמינה שניתן לרפא בצורה יסודית אדם רק על ידי שינוי תפריט או במתן צמחי מרפא. השינוי הפיסי יקרה תוך חודשיים- שלושה אבל אם המטופל לא יקפיד על שינוי באורח חיים, חשיבה והתנהלות רגשית נאותה, המחלה תחזור ותפרוץ במקום רגיש אחר… אני מאמינה שאדם שרוצה לרפא את חייו, יכול להשיג את המטרה תוך אימוץ צורת חיים בריאה הכוללת ניהול מתחים ולחצים. כאדם מגיע אליי אנחנו עושים עבודה משותפת בתחום הרגשי והפיסי כאחד".


את בעד או נגד רפואה קונבנציונאלית?
"אני מאמינה ברפואה משולבת! אני מבקשת מהמטופלים שלי להביא אליי בדיקות מעבדה על מנת לקבל נתונים אובייקטיביים, לשמוע מה אומר הרופא שלהם ולדעת באילו תרופות הם משתמשים. המטרה היא להבריא את האדם ובמקביל גם להוריד את המינון התרופתי, אך ורק מתוך מתן כבוד לרופא, לרפואה ולמטופל עצמו. כך למשל, במסגרת הפרויקט המשותף עם 'דנה איכילוב' אנו מטפלים בילדים חולי סרטן ומשפחותיהם בשילוב של מגוון אמצעים. בין היתר, הילדים מקבלים טיפולי רפלקסולוגיה עם שמן קמומיל, ועוברים ביחד עם בני משפחתם, הפעלות והדרכות להכנת מזון בריא".

עד כמה זה באמת יעיל במיוחד במחלות קשות?
"אני מאמינה שתהליך של הבראה לוקח זמן. היה מי שאמר: תלך לאט, תחיה בריא… זאת הרפואה הטבעית וזה העיקרון שאני מלמדת את התלמידים שלי, את המטופלים שלי ואת עצמי… מידי יום מחדש".

אם אתם רוצים להיות בריאים, גופנית ונפשית, זה לא אומר שמעתה ועד עולם תצטרכו להתנזר מכל מנעמי החיים. להיפך… קרוב לוודאי שתרגישו יותר טוב, תגלו מחדש חיוניות ומרץ שנעלמו ותיהנו יותר מכל דבר, כי תהיו מאוזנים פיסית ורגשית. ניהול אורח חיים בריא יכול להיות קל ונעים, אז למה שלא תנסו?

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285418
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על מירה כהן שטרקמן

מאמרים קשורים

Back to top button