מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

אנה און

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על אנה און – מומחית בטיפול בנטורופתיה, הומיאופתיה ותזונה, מרצה בסדנאות בריאות במסגרת קופת חולים לאומית, מורה לאירידיאולוגיה וגם מנחה "הקליניקה" של בוגרי מגמת נטורופתיה בשלוחה של מכללת "רידמן" בבאר שבע.

אנה און – בריאות אינטגרטיבית. אחרי שנים של קריירה משגשגת בהייטק החליטה אנה און מירושלים לממש את חלומה לעסוק ברפואה. מאז היא לא מפסיקה ללמוד ולצבור ידע ובמקביל לנהל קליניקה מצליחה. אנה און היא מומחית בטיפול בנטורופתיה, הומיאופתיה ותזונה, מרצה בסדנאות בריאות במסגרת קופת חולים לאומית, מורה לאירידיאולוגיה וגם מנחה "הקליניקה" של בוגרי מגמת נטורופתיה בשלוחה של מכללת "רידמן" בבאר שבע. 

הרזומה המרשים של אנה כולל תואר שני בהיסטוריה ופילוסופיה, קורסים פוסט אוניברסיטאיים רבים במחשבים ועבודה במשרות בכירות בתחום ההייטק. עם זאת, לאחר שהרגישה שמיצתה את עצמה בתחום – החליטה לשנות כיוון. בתור מי שאהבת האדם מבחינתה היא ערך עליון 'חצתה' בלב שלם את ה'קווים' ועברה לתחום בו היא יכולה "להתייחס לאנשים מתוך אהבה ואמפטיה ולא מתוך מדידת הישגיהם". אנה עוסקת במגוון שיטות ברפואה משלימה והייחוד שלה הוא שילוב אינטגרטיבי וייחודי של יכולות אבחון מדויקת במיוחד כמו גם התאמת טיפול  אישית רחבה או ממוקדת, לפי הצורך.


מה כולל הטיפול שלך?
"קודם כל אני מתחילה מאבחון מדויק של מקור הבעיה על פי כמה וכמה כלים העומדים לרשותי. בלי זה אי אפשר להתקדם כי רק כאשר האבחון מתבצע נכון – אפשר לתת טיפול הולם ומענה. אני מבקשת לראות בדיקות דם, בודקת לשון וציפורניים וכן מאבחנת באמצעות אירידיאולוגיה. כל זאת בנוסף לתשאול מעמיק שנוגע לכל תחומי החיים. בהמשך ניתן להתאים את הטיפול הנדרש בין אם יש צורך בתוספי מזון, טיפול הומיאופתי, שינוי אורחות חיים בתחום תזונה, פעילות ספורטיבית והכוונה מדויקת להמשך, כולל הפניות להמשך בדיקות, בחינת סוגי טיפולים קונבנציונליים ואפילו תרגילים משקמים. 

איך מוצאים את המקור של הבעיה והסימפטומים ואיך אפשר לשנות?
"מקור הבעיה טמון בהרגלי חיים. שינוי ההרגלים יכול להתחיל רק לאחר שאדם 'מגלה' תוך כדי תשאול את 'סיפורי השווא' של עצמו… בעיקר בתחום התזונה. כשאנשים מבינים מה באמת המזון שהם מכניסים לגוף, הם יכולים להתחיל בשינוי הנדרש. אני מבררת יחד איתם ממה הגוף שלהם ניזון וניזוק ומה חסר ואז מתווים ביחד תכנית פעולה הכוללת את כל תחומי החיים, החל מאוכל מזין ונכון, וטיפול וכלה בפעילות ספורטיבית".


את מנחה סדנאות בריאות במסגרת קופת חולים לאומית. על מה מדובר?
"כיום, קופת חולים לאומית משקיע מאמצים כיוון שינוי אורח חים ושיפור בריאות הציבור. בין היתר, הקופה מחייבת כל מי שעומד לפני ניתוח באריאטרי לעבור סדנת הכנה. בסדנאות האלה, אני מסבירה לאנשים איך הם יכולים לשפר את בריאותם במידה ניכרת באופן טבעי. למה זה נחוץ? כי בשנים האחרונות, יש טרנד הולך ומתעצם של ניתוחים לקיצור קיבה לאנשים הסובלים מעודף משקל. השמנה היא הרבה מעבר לבעיה אסתטית. זאת בעיה בעלת השלכות קשות מאוד על הבריאות. אני מסבירה ומלמדת איך אפשר לעבור לסגנון חיים בריא יותר בשילוב תהליך רגשי המונע השמנה חוזרת. התופעה של ניתוח, ירידה דרסטית במשקל ושוב- השמנה, הוא תהליך כמעט בלתי נמנע שקורה בגלל שהגוף עובר טראומה ולכן יעילותו חלקית בלבד. לעומת זאת, אדם שמגדיר מה הוא רוצה, איך הוא רוצה להיראות, מה המחירים שהוא 'משלם' עבור האכילה הרגשית שמנהלת אותו וכו', יכול לבצע שינוי משמעותי בו ההשקעה להשגת המטרה היא מודעת ומונעת על ידי רצונו והבנה עמוקה של עצמו".

אנה און, מטפלת בבעיות בריאותיות כרוניות שונות שלא מצאו את פתרונן ברפואה המערבית ועוזרת לאנשים לשפר את בריאותם הכללית גם במצבים קשים ביותר. תמיכה בזמן טיפולים כימותרפיים ומחלות כרוניות קשות. הטיפול משלב אבחון מדויק (באמצעות מגוון כלים) והתאמת טיפול אישית המתמקדת על הבראה של התחום הרגשי והגופני כאחד.

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

חייגו עכשיו: 072-2285974
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על אנה און

מאמרים קשורים

Back to top button