מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

דר' יעל בן ציון (N.D)

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על יעל בן ציון, ד"ר N.D. לנטורופתיה, עם התמחות בטיפול רגשי- נפשי, היא פסיכותרפיסטית בגישה הוליסטית שמסייעת לאנשים למצוא את דרכם אל בריאות נפשית ופיסית.

דר' יעל בן ציון (N.D) – כשנשמה ונפש נפגשים. יעל בן ציון, N.D. לנטורופתיה, עם התמחות בטיפול רגשי- נפשי, היא פסיכותרפיסטית בגישה הוליסטית שמסייעת לאנשים למצוא את דרכם אל בריאות נפשית ופיסית. אחרי עיסוק של שנים רבות במגוון שיטות ברפואה המשלימה, 'שיחות' הן כלי עיקרי בעבודתה ומשמשות לשיפור וסלילת הנתיב הרצוי עבור בני אדם במצבי חיים לא מספקים, פיסיים או רגשיים.

איך הגעת לתחום זה דווקא?
"הגעתי לתחום טיפולי זה תוך כדי התפתחות ולימוד מתמשך של תחום הרפואה המשלימה. בתחילת הדרך, למדתי מספר כלים ושיטות לטיפול והתמקדתי בעיקר באנשים שסבלו מתחלואי גוף שונים. בהמשך הדרך, גיליתי את שיטת 'פרחי באך' ונמשכתי מאוד לתחום מרתק זה המשלב בתוכו שיחה ועבודה רגשית ואילו את התואר שלי, עשיתי בנטורופתיה. מזה מספר שנים – אני מתמקדת בטיפול של פסיכותרפיה הוליסטית (שיחות) אם כי, במקרה הצורך, אני גם משתמשת באלמנטים נוספים, לא מילוליים, הלקוחים מהשיטות השונות שלמדתי ועסקתי בהן. בחדר הקבלה שלי, עומדת מיטת טיפולים, כך שאם צריך- אפשר להיעזר בשיטות גוף – נפש מגוונות להאצת התהליך".


מי קהל היעד שלך?
"אני מטפלת באנשים באופן פרטי, במפגשים בקליניקה שלי בחדרה או באמצעות הטלפון או הסקייפ וגם – מרצה במכללת 'הנות' בחדרה. 
אני מטפלת באינדיבידואלים שרוצים לשחרר סבל מחייהם- הסבל יכול להופיע כתקיעות בתחומי חיים מסויימים, למשל: קריירה, כסף, מערכות יחסים. הסבל יכול להיות רגשי-נפשי: חרדה, דיכאון, חוסר סיפוק, תסכול וכד'. הסבל יכול להופיע בגוף בצורת מחלה או כאב.
כמו כן, אני מטפלת בזוגות שסובלים ואו רוצים לשפר את מערכת היחסים הזוגית שלהם.
אני גם מדריכה הורים במערכות היחסים עם ילדיהם".

מה מאפשר לך לטפל ביעילות במגוון רב של בעיות ולהשיג תוצאות מרשימות?
"יש לי 'ארגז כלים' עשיר שבאמצעותו אני יכולה לתת מענה לבעיות גוף, נפש ורוח, בטווח רחב ביותר. במהלך השנים צברתי ידע רב וניסיון, מה שמאפשר לי לאבחן, להבין ולסייע לבני אדם הסובלים ממגוון בעיות. אני משתמשת באלמנטים מתפיסות מערביות ומזרחיות, שיטות עתיקות ומודרניות, כדי לעזור ולפתור בעיות שמפריעות לאיזון, הן בפן הפיסי והן בפן הרוחני- רגשי. היכולת שלי מתפרסת על פני תחומים שונים הכוללים גם הנחיית הורים, זוגות ויחידים". 

איך זה? את מומחית כללית? מה מייחד אותך?
"אני עובדת על פי עקרון של השתקפות מערכות יחסים בכל תחומי החיים. אדם שיש לו מערכת יחסים טובה עם עצמו, אדם שמקבל את עצמו ומרגיש שהוא ראוי ומגיע לו, 'קוטף פרות' במישור האישי, בעבודה ובכל תחום אחר בחיים".

תוכלי לתת דוגמה מהחיים?
"כמובן. אפשר להסתכל על אדם שגדל בבית עם אבא דומיננטי מאוד וביקורתי… לאדם כזה, מרב הסיכויים לפתח דימוי עצמי נמוך שבבגרותו ישפיע על כל רובדי חייו. הדפוס ההרסני, יופיע שוב ושוב בכל מקום אליו יגיע. אותו אדם יהיה מתוסכל מאוד ויסבול, במוקדם או במאוחר, מסימפטומים רגשיים וגופניים לא נעימים. אחד המטופלים שלי היה בדיוק 'טיפוס' כזה שסבל, בין היתר, מכאבי גב קשים, למרות שכאשר הגיע אליי, הצהיר שזה בגלל בעיות קשות בתחום עבודתו. לאחר הטיפול, הוא הצליח להוביל מהלך של שינוי מוצלח בענייני הקריירה ובתור 'תופעת לוואי' מבורכת, גם כאבי הגב שלו – נעלמו". 


אז איך את עושה את זה?
"כאמור, יש ברשותי כלים רבים לטיפול ואחד העקרונות שאני תמיד פועלת לפיהם הוא האמונה וההנחה שכשיש סבל, זה סימן שהאדם לא נמצא בכיוון הנכון ולא מתנהל בחייו כמו שבאמת היה רוצה או צריך… אתן דוגמה נוספת: במקרה אחד, הגיעה אלי אם לילדה בת 9 שפיתחה בעיות התנהגות קשות. הילדה התבודדה ולא היו לה חברות, סבלה מקשיים בלימודים וכו'. בשיחות עלתה תמונה של אם מגוננת מידי שמעודדת תלות של הבת בה, מה ש'יצר' ילדה לא עצמאית שאינה מאמינה ביכולת של עצמה להתמודד. התחלתי בטיפול על ידי הענקת כלים לאם, למטרת הצבת גבולות לילדה ו… לעצמה. האם הבינה שהיא עצמה מנהלת קשר תלותי עם אימא שלה ומעבירה את אותו סוג קשר גם כלפי הבת שלה. האם הבינה גם את הסיבות להיותה מתוסכלת ולא מרוצה בעבודתה, בגלל השקעת יתר וניסיון מתמשך לרצות את הסביבה, ללא גבולות. בירור מעמיק העלה שגם במערכת היחסים עם הבעל, האישה חוזרת על אותו דפוס: היא מנסה, כל הזמן, לפייס את הבעל – גבר מטיל שררה ואטום רגשית שפגע ברגשותיה על בסיס קבוע. מתוך ההבנה החדשה שלה, האימא שינתה את המודל ההורי – ו'שחררה' את הילדה, הפסיקה להעניק לה 'שירותים מיותרים' במגוון תחומים ועודדה אותה להתקדם בכוחות עצמה. לאט לאט, הילדה עלתה ברמת התפקוד והעצמאות שלה ורוב הבעיות בלימודים ובחברה – נעלמו. בהמשך, האישה בחרה להמשיך בטיפול ולהתמקד בעצמה, כדי לבצע שינויים נוספים: במקום עבודתה וגם בזוגיות. למרות שהבעל סירב להגיע להשתתף במפגשים, הדינאמיקה במשפחה השתנתה לחלוטין ורמת שביעות הרצון של האישה – עלתה במידה משמעותית".

אז אם גם אתם רוצים לשנות משהו בחיים שלכם, אם יש לכם 'הכול' אבל בכל זאת 'משהו חסר'- אתם מוזמנים לפגוש את יעל בן ציון, בחדרה. לא חשוב מה הבעיה שלכם! בכל דבר אפשר לטפל ולמצוא פתרונות יצירתיים, בגישה הוליסטית, בקבלת כלים מעשיים. סדרת שיחות המבוססות של פסיכותרפיה הוליסטית, ב-4 עיניים, בטלפון או בסקייפ, יכולה להוות עבורכם נקודת מפנה משמעותית!

שיהיה בהצלחה!

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

או חייגו עכשיו: 072-2285526
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על יעל בן ציון

מאמרים קשורים

Back to top button