מאת: פורטל אלטרנטיבלי, יצחק אהרון
השם הוא הצינור המעביר את האנרגיה שלילית או חיובית באדם בין עולמו הגשמי ועולמו המטאפיסי. מאמר על בחירת שם לילד.
כידוע, בתורת הקבלה מייחסים משמעות עמוקה ועוצמה אדירה לשם האדם. ככל שהשם איכותי יותר כך תהיה השפעתו חיובית על המזל המלווה את האדם בשנות חייו בעולם הזה. על פי הקבלה האותיות המרכיבות את השם מחברות בין העולם הגשמי לרוחני, הן בדרך כתיבת השם, בדרך שבה הוגים אותו ובתדר בו הוא נקרא. הקבלה מסבירה כי המילה נשמה, כוח החיים הקיים באדם, נושאת עימה את המילה שם, יען כי השם הוא החיבור של האדם לשורש נשמתו ודרכה לקב"ה המחייה את הנשמה. מכאן שהשם הוא הצינור המעביר את האנרגיה שלילית או חיובית באדם בין עולמו הגשמי ועולמו המטאפיסי. זאת כמובן בבסיס המובא כי שמות ואותיות מעבירים אנרגיות שונות.
והנה הגיע הרגע המיוחל בו ההורים המאושרים נדרשים לבחור שם לילדם ומהר מאד מתגלה תמונה עגומה כי הרגע המאושר הופך לעיתים לשדה קרב, למאבקי כוחות לתחושת תסכול ולבלבול רב. ובכן מי נותן את השם לילד?
בדברים הבאים אתן מספר כלים בהם תוכלו להיעזר על מנת להפיג את המתח ולפזר את הערפל בבואכם לקרוא שם לילדיכם.
ראשית אל תריבו ביניכם שלום הבית יקר מאוד! חשוב לדעת כי השם לילד חייב להתקבל בהסכמת שני הצדדים. אנא מכם, אל תשתפו אדם אחר ואל תבקשו עצתו בתהליך בחירת השם. בני משפחה, דודים והורים כבודם במקומם מונח אך יחד עם זאת אין להם בעלות על השם ובוודאי לא שמורה להם הזכות להיפגע באם לילד לא ניתן שם כרצונם. אולם יש הנוהגים במידת הכבוד להורים וקוראים לילד על שם אחד מהם. בעדות המזרח נהוג לעשות כך כשההורה עודו בחיים ובעדות אשכנז כשההורה נפטר. עניין זה מחייב הסתכלות מעמיקה ושיקול דעת הכרחי. באם מושא השם הינו אדם מצליח וחיובי או לחילופין אם הוא נפטר בשיבה טובה, העמיד צאצאים וחייו התנהלו בנחת אזי טוב לקרוא על שמו. אולם באם היה אדם שחייו היו קשים ורצופי כישלונות או אם נפטר מן העולם באופן טראגי לא מומלץ כלל לקרוא על שמו. בזוהר הקדוש נאמר כי בזמן קריאת השם לילד נזרקת בהורים כעין רוח הקודש ורק הם יודעים לכוון לשורש נשמת הילד. דעו כי מדובר בהחלטה גורלית אשר תשפיע מהותית על איכות חיי הילד משום כך ההחלטה חייבת להיות שלכם בלבד. כל תינוק הנולד אל העולם מגיע עם שמו. האר"י בספרו שער הגלגולים (הקדמה כ"ג) מסביר כי כל נשמה היורדת אל העולם מגיעה עם שמה אך ההורים צריכים לגלות מהו אותו השם. על פי הקבלה זאת הסיבה לכך שלא נותנים שם לתינוק טרם לידתו.
הדרכים לגילוי השם הן: חלומות, מדיטציות וברמזים המופיעים בפרשת השבוע בה נולד התינוק. לפי חכמת הקבלה הנשמה בוחרת מתי לרדת לעולם לצורך תיקון כך שבאותו שבוע בו נולד התינוק יש לעיין בפרשה ולשאוב מתוכה רמזים. יתירה מזאת, בתהליך בחירת השם קיימת חשיבות רבה לתאריך הלידה ולשם האם שכן הוא בבחינת שורש נשמת האדם. לכן רק לאחר שההורים סיכמו ביניהם על שם לילד, מומלץ לפנות לאיש קבלה או לתלמיד חכם שיבחן את השם לעומק, יחווה דעתו וייתן את ברכתו.
להלן מספר כללי ברזל בבואכם לבחור שם לילד:
א. אין לקרוא שמות זכריים לבנות ולהפך.
ב. אין לקרוא בשם אדם שנקטף בדמי ימיו, לרבות אדם שהתאבד.
ג. מומלץ כי השם יהיה בנוי משלוש אותיות לפחות.
ד. קיים איסור חמור על הוספה או גריעה משמות תנכיים.
ה. שמות לועזיים חסרי משמעות מהותית ולכן אינם מומלצים.
ו. לבחור שם בעל משמעות חיובית.
ז. להיזהר בשם המכיל שמות קודש. מותר לקרוא בשם המכיל אחד משמותיו של הקב"ה ובתנאי ששם זה מופיע בתנ"ך. לפיכך יש להימנע משמות חדשים המכילים אחד משמותיו של הבורא.
ח. נתינת שני שמות לילד רק אם משתמשים בשניהם.
לבן זכר נותנים שם ביום השמיני בברית המילה ולא לפני כן. יש לומר את השם בבירור ולכוון את המחשבה באופן חיובי בזמן קריאת השם. לאקט זה משמעות לחיי הרך הנולד ולמזלו. לבת נותנים שם בבית הכנסת, מומלץ בשבת הראשונה לאחר שעברו שבעה ימים.
עיניכם הרואות כי יש לשקול בכובד ראש כל צעד לפני בחירת שם לילד, זוהי החלטה גורלית!
ליצירת קשר ופרטים נוספים על יצחק אהרון
המים הם מרכיב חיוני והכרחי לתפקוד מערכות הגוף, מאחר שגוף האדם מורכב מכ-2/3 נוזלים. יש…