אזור המטפלים / פרסום מטפליםאימון עיסקי למטפליםהבאת לקוחות חדשיםפרסום מטפליםשיווק ברשתות חברתיות

לקוחות מתקשרים אבל לא מגיעים לטיפול? טיפים לניהול שיחה עם לקוחות פוטנציאליים

מטפלים רבים חווים פער בין כמות הפניות שמתקבלות בטלפון לבין מספר הלקוחות שמגיעים בפועל לטיפול. במאמר הזה תמצאו טיפים ממוקדים לניהול נכון של שיחות עם מתעניינים - שנכתבו על בסיס שיחות עם מטפלים, מטופלים וניסיון מצטבר מהשטח. כלים פשוטים שיעשו הבדל גדול.

שיחת הטלפון הראשונה בין מטפל ללקוח פוטנציאלי יכולה להשפיע רבות על ההחלטה (שלו או שלה) האם לקבוע פגישת יעוץ או להגיע לטיפול. מדובר ברגע חשוב שבו נדרשת הקשבה, נוכחות, אך גם תיחום גבולות ברורים. (כדי לא להגרר יותר מהרצוי). הנה כמה כללים פרקטיים לניהול נכון של השיחה – כך שתהיה נעימה, ממוקדת ותוביל לקביעת פגישה בקליניקה ובהמשך ליצירת קשר טיפולי מיטיב.

רבים מהמטפלים מספרים על שיחות טלפון מלקוחות פוטנציאליים שלא מסתיימות בקביעת פגישה. מתוך שיחות עם מטפלים ומטופלים, ולאור הניסיון שלנו כאתר המוביל בישראל בתחומי הרפואה המשלימה, הטיפולים הרגשיים וההעצמה הרוחנית – ריכזנו את הטיפים החשובים ביותר שיעזרו לכם למקסם את הפוטנציאל של כל שיחה, לייצר תחושת ביטחון, ולבסס נוכחות מקצועית שתוביל את המטופלים בדיוק אליכם.

1. צרו מרחב רגוע לשיחה

אם השיחה תופסת אתכם בזמן לא מתאים – אל תרגישו מחויבים לענות. העדיפו לחזור כשהמרחב מאפשר הקשבה מלאה, ללא הפרעות. זה משדר כבוד הן ללקוח והן לעצמכם כמטפלים. אבל… אתם חייבים להבין שאם לא עניתם, המטופל צריך לקבל הסבר מיידי לכך כדי לא "להשאר באוויר" והפוך… לקבל התייחסות רצינית ומקצועית. אתם יכולים להשתמש בהודעה מוכנה מראש ולהפנות את הלקוחות לאזור האישי שלכם באתר אלטרנטיבלי, אתר המטפלים או לכרטיס שלכם באגודות המקצועיות – או לשלוח את כרטיס הביקור שלכם עם הודעה אישית. זה משאיר רושם מצויין! ומגדיל את הסיכוי שהשיחה תוביל לקביעת פגישה.
זיכרו: יצירת אמון היא נקודה מאוד חשובה אצל מי שפונה אליכם בפעם הראשונה (כמובן גם חשובה ההתאמה המקצועית והחיבור הבינאישי).
אזור אישי מקצועי / כרטיס ביקור דיגיטלי מאפשרים לכם ליצור אמון עוד לפני השיחה… או בסיום השיחה.


אם עדיין אין לכם אזור אישי ברשת האינטרנט באתר מוביל בתחום שהוא אובייקטיבי – זה הזמן הנכון להצטרף לאתרים המובילים הצטרפות לאינדקס המטפלים של אלטרנטיבלי / הצטרפות לאתר המטפלים

דוגמאות: טל אביב גרוסמן  / אסתי אור-ים


2. פתחו את השיחה בהקשבה, לא במתן אינפורמציה

לקוחות פוטנציאליים לרוב יתחילו בלספר על הקושי שלהם או בשאלה כללית ("רציתי לשמוע על הטיפול"). תנו להם לדבר קודם. ההקשבה שלכם כבר מהשיחה הראשונה יוצרת אמון.
אם הלקוחות מתחילים את השיחה ב"רציתי לשמוע על הטיפול"… במקום לבתחיל לספר לו על מגווןהטיפולים בקליניקה, עליכם, על כל הביוגרפיה שלכם… תשאלו אותו שאלות שיגרמו לו לספר על עצמו, לדבר על הבעיה שאותה מעוניינים לפתור / או לטפל בה.
ברגע שיהיה לכם את המידע הזה תוכלו יחסית בקלות להתמקד בטיפול שמתאים לבעיה, לתת דוגמאות כיצד אתם יכולים לעזור, תוכלו לתת טווח למספר הפגישות, לתת מסגרת כיצד הטיפול יתבצע ומה הערך המוסף שלכם. אז, הם ישתכנעו שאתם האדם הנכון ללוות אותם, או לטפל בבעיה! והם ירצו לקבוע פגישה.

3. תיחום נכון של זמן השיחה

הגדירו מראש שאתם מקדישים כ-5-10 דקות לשיחה הראשונית. זה מבהיר שמדובר בשיחה ראשונית בלבד, ומונע גלישה לשיחה טיפולית מלאה. אפשר לומר: “בשמחה אענה על שאלות כלליות. אני מקפידה ששיחת היכרות תהיה קצרה כדי לשמור את התהליך הטיפולי לפגישה עצמה.” ו"אני בטוח/ה שנצליח ביחד להתמודד עם הדברים ואני יכול.ה לעזור".

4. היו ברורים לגבי סוגי הטיפולים, זמינות ומחיר

בלי להרחיב יותר מדי, חשוב מאוד ליצור אמון ובטחון אצל המטופלים ולכן חשוב לתת מענה לשאלות עיקריות: סוגי הטיפולים שאתם מציעים, כיצד הם יעזרו הם, תוך כמה זמן הם ירגישו בשינוי חיובי וכיו"צ. בנוסף, תמצאו את הזמן הנכון במהלך השיחה כדי לדבר על זמינות כללית (ימים ושעות), מחיר לפגישה ואפשרות לתהליך אונליין או פרונטלי. בהירות מראש מונעת תסכול בהמשך.

5. אל "תמכרו"… תציגו את הגישה שלכם

אל תנסו לשכנע. במקום זאת, הציגו בנינוחות ובהירות את אופי הגישה שלכם, מה חשוב לכם בטיפול, ומהם הערכים שמנחים אתכם. לקוחות מחפשים התאמה אישית, לא שיווק אגרסיבי.

5. זיכרו: לקוחות רוצים לקרוא עליכם המלצות, לקרוא עליכם מידע מגורם אובייקטיבי

אם אתם מופיעים באינדקס מטפלים – כמו אינדקס המטפלים של אלטרנטיבלי או חברים באתר המטפלים זה גם מחזק את תחושת האמינות ומספק מידע נרחב בלחיצה אחת. תפנו את הלקוחות לקרוא עליכם המלצות שם ולהתרשם… זה מאוד יקל על קביעת גישה (או סדרת פגישות) לטיפול בקליניקה.

6. סיום השיחה

בסיום, קבעו פגישת היכרות (בין אם אתם גובים עליה תשלום מופחת או אם אתם מעניקים אותה ללא עלות). במידה ולא הצלחתם והלקוח עדיין לא "בשל"… אל תלחצו – שלחו ללקוח קישור לעמוד המרכז את המידע הרלוונטי: כרטיס הביקור הדיגיטלי, דף הנחיתה שלכם, או הפרופיל שלכם באינדקס המטפלים. כך הוא יוכל לעיין בנחת בפרטים, לשוב אליהם מאוחר יותר ולקבוע פגישה בצורה מסודרת.


לסיכום: שיחת טלפון ראשונה היא הזדמנות – לא מבחן. כשאתם ניגשים אליה בגישה מקצועית, קשובה ובהירה – אתם מגדילים משמעותית את הסיכוי ליצירת קשר טיפולי משמעותי, מבלי להתפשר על הגבולות שלכם כמטפלים.

טיפ נוסף: אם יש לכם תשובה מוכנה או טקסט קבוע שאתם שולחים לאחר שיחה – שמרו אותו מראש בנייד שלכם וצרפו קישור ישיר לכרטיס הביקור הדיגיטלי של או לעמוד הפרופיל האישי.


רוצים שהמטופלים יוכלו לקרוא עליכם המלצות אותנטיות ולקבל את כל המידע המקצועי עליכם?
הופיעו באינדקס המטפלים של אלטרנטיבלי או באתר המטפלים – המקום שבו מטופלים מחפשים מטפל לפי גישה, תחום, איזור והתמחות. הצטרפו עכשיו והרחיבו את הנוכחות שלכם לקהל הלקוחות שמחפש מטפלים כמוכם..

💡הצטרפות לאינדקס המטפלים של אלטרנטיבלי / הצטרפות לאתר המטפלים


תמיד תזכרו…

פרסום טוב לא צריך לשכנע – הוא צריך להרגיש אמיתי. כשהתוכן מדויק והקשר פשוט – יש סיכוי גבוה שלקוחות פוטנציאליים יפנו אליכם ולא אל מישהו אחר.
אם לא בטוחים איך לעשות את זה, ב-אלטרנטיבלי תוכלו להקים עמוד נחיתה מקצועי, כרטיס ביקור דיגיטלי, ולהופיע באינדקס אמין ומוערך – עם אזור אישי שבו ניתן להציג הכול בצורה נכונה ומקצועית. (ראו קישור 👇)
מאמר מקיף איך מומלץ לכם להופיע ברחבי הרשת. לחצו לקריאה

ומה אם אין לי זמן או ידע לבנות הכל בעצמי?

בדיוק בשביל זה קיימים שירותים יחודיים למטפלים באתר אלטרנטיבלי: הצטרפו לאינדקס המטפלים של אלטרנטיבלי או לאתר המטפלים שם תקבלו אזור אישי מלא. לא צריך להבין בטכנולוגיה. אנחנו דואגים להכל: עיצוב, ניסוח, חיבור למערכת פניות, התאמה ויזואלית, אבטחה ועוד…

💡הקמת אזור אישי באתר המטפלים / באינדקס המטפלים של אלטרנטיבלי:

הצטרפות לאינדקס המטפלים של אלטרנטיבלי / הצטרפות לאתר המטפלים

דוגמאות: טל אביב גרוסמן  / אסתי אור-ים

💡בניית עמוד נחיתה אישי: מציג מי אתם, מה אתם מציעים, איך אפשר לקבל טיפול אונליין ולמה לפנות דווקא אליכם. נבנה תוך ימים, מותאם אישית למטפלים – כולל קישור ישיר לאינדקס מטפלים מקצועי.
לחצו לדוגמאות אתרי תדמית למטפלים

כל השירותים מוצעים במחירים נוחים, הותאמו ונבנו על בסיס ניסיון של למעלה מ־25 שנה בעבודה עם מטפלים. הם עונים בדיוק על השאלות שמטופלים שואלים את עצמם לפני שהם פונים אליכם (אם זה לאחר קבלת המלצה "מפה לאוזן", הגעה מאינדקס המטפלים של אלטרנטיבלי או חיפוש ברשת

📌 קישורים רלוונטיים: הצטרפות לאינדקס המטפלים של אלטרנטיבלי / הצטרפות לאתר המטפלים

תמיד תזכרו!
💡 אין דבר חזק יותר מלקוחות מרוצים שממליצים עליכם לחברים שלהם / לבני המשפחה. אבל לפעמים צריך לתת לזה דחיפה קטנה ומאוד חשוב לעשות את זה נכון. הכנסו למאמר שמסביר בדיוק איך עושים את זה בצורה מוצלחת.
💡 חשוב: כדי להפוך את ההמלצות ליעילות יותר, ודאו שיש לכם נוכחות מקוונת שקל למצוא.


💡 רוצים לקבל יותר פניות ולפנות ללקוחות חדשים? הצטרפו לאינדקס מטפלים שבו מקבלים אזור אישי עם פרופיל מקצועי שלם, תמונות מהקליניקה, תעודות מקצועיות, המלצות מלקוחות, הצגת סרטון תדמית (במידה ויש לכם) וקישור ישיר לוואטסאפ שלכם! אז קדימה: הרשמו לאינדקסים מובילים למטפלים כמו "אלטרנטיבלי", "אתר המטפלים" – אלה מקורות יעילים ביותר להביא לקוחות חדשים והם אפקטיביים לטווח בינוני -ארוך!

הצטרפות לאינדקס המטפלים של אלטרנטיבלי הצטרפות לאתר המטפלים

בהצלחה!
מאמרים וטיפים נוספים למטפלים:
📌 בניית נוכחות דיגיטלית נכונה למטפלים – השלמה הכרחית לשיווק מפה לאוזן
📌 כרטיס ביקור דיגיטלי: הכלי המודרני לשיווק מטפלים
📌 שיווק מפה לאוזן – איך עושים את זה נכון בעולם הדיגיטלי?
לכל המאמרים

לבניית כרטיס ביקור דיגיטלי למטפלים לחץ/לחצי הצטרפות לאינדקס המטפלים של אלטרנטיבלי הצטרפות לאתר המטפלים

הצטרפו למגזין המטפלים (בחינם) וקבלו:
כלים שיווקיים וטיפים לקידום הקליניקה.
חיבורים ושיתופי פעולה עם מטפלים נוספים.
שיתוף סיפורי הצלחה.
קהילה תומכת והזדמנויות עסקיות.
בונוסים והטבות שיחסכו לכם כסף ועוד… מלאו פרטים להצטרפות 👇

* דואר אלקטרוני:
* שם מלא:
טלפון נייד:
*  אישור קבלת חומרים והטבות:


Back to top button