מטפלים מומלצים ברפואה משלימה

ד"ר אסנת וולף Ph.D.

מערכת אלטרנטיבלי
כתבה על ד"ר אסנת וולף Ph.D, בעלת תואר דוקטור לביולוגיה, מטעם אוניברסיטת תל אביב. ד"ר אסנת וואף Ph.D הגיעה לרפואה המשלימה לאחר שנים ארוכות של לימודים אקדמאים ומחקר בתחום הביולוגיה והבוטניקה במיוחד בשטח ההורמונים הצמחיים בפקולטה למדעי הצמח באוניברסיטת תל-אביב.

ד"ר אסנת וולף Ph.D – אף פעם לא מאוחר להכיר את עולם הרפואה המשלימה. במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי, אנו שמחים להציג את ד"ר אסנת וולף Ph.D, בעלת תואר דוקטור לביולוגיה, מטעם אוניברסיטת תל אביב. אסנת הגיעה לרפואה המשלימה לאחר שנים ארוכות של לימודים אקדמאים ומחקר בתחום הביולוגיה והבוטניקה במיוחד בשטח ההורמונים הצמחיים בפקולטה למדעי הצמח באוניברסיטת תל-אביב.

מתי החלטת ללמוד רפואה משלימה?
"לקראת סיום הדוקטורט, בשלב כתיבת התזה, הרגשתי שעכשיו אני רוצה לעשות מה שאני באמת אוהבת-  לעבוד עם אנשים ולטפל בהם… הלכתי להרצאת מבוא של רופא סיני שהסביר על שיטת טיפול בשם 'טווינא'. ישבתי מרותקת לכל אורך ההרצאה ובסופו של אותו ערב היה ברור לי שבזה אני הולכת לעסוק. מצאתי את עצמי בגיל 40+ נרשמת ללימודים במכללה לרפואה משלימה "מדיסין" , כתלמידה מן המניין.


לאחר לימודים במשך שנה, במסלול המורחב שכלל לימודי טווינא ולימודי דיקור סיני, החלטתי להתמקד רק במסלול הטווינא למשך שלוש שנים ובנוסף שנת התמחות בטיפול בילדים ותינוקות. בהמשך למדתי בבית הספר לארומתרפיה "י.ד. שלוס" בתל אביב וכיום אני משלבת  בעבודתי את כל התחומים אותם למדתי וחקרתי".

השילוב המנצח של נתינה, אהבת הזולת, השכלתה האקדמאית ורפואה משלימה משתלמת!

במשך כל השנים משלבת אסנת וולף בעבודתה את כל מה שהיא יודעת ואוהבת לעשות. אסנת לימדה ביולוגיה במעבדות מחקר באוניברסיטת תל-אביב, בתיכון "אליאנס" ברמת אביב ועבדה במסגרת קופות חולים "כללית" ו"לאומית".

כיום, היא מטפלת, מנחה הרצאות בפורומים שונים, עובדת כמתרגלת בשיעורי טווינא במכללת "רידמן" לרפואה משלימה ובנוסף משמשת כמרצה בקורס ל"כימיה וביוכימיה". 

וולף אסנת מרצה בקורס ל "אנטומיה – פיזיולוגיה – פתולוגיה" בבית הספר לארומתרפיה  "י.ד. שלוס" בתל אביב ומנחה סדנאות לעיסוי תינוקות. אסנת מיישמת את הידע והניסיון שרכשה בטיפולים גם במסגרת הקליניקה הפרטית שלה. 

כולנו יודעים שמיליארד סינים לא טועים!
אם משהו כואב לכם? הסיבה לא אותרה, בין אם היא נעוצה במקור פיזי או נפשי וכלום לא עזר לכם עד כה? יש מקום לגייס את הידע והניסיון רב השנים הטמון בפיזיותרפיה הסינית כפי שהיא מיושמת בטיפולי הטווינא.

וולף משלבת בטיפולי הטווינא בקליניקה שלה, באופן אינטגרטיבי, אמצעי טיפול נוספים מהרפואה הסינית ומתחום הארומתרפיה, כמו שימוש במוקסה, כוסות רוח ושמנים ארומתיים. האבחון והטיפול בהתאמה ייחודית למטופל לאחר לימוד והבנת בעיותיו וקביעת הדיאגנוזה המתבקשת מהן.

מהי בדיוק טווינא?
" טווינא היא שיטת טיפול הכוללת עיסוי לאורך ערוצי האנרגיה בגוף ולחיצות בנקודות 'אסטרטגיות'. כאשר הצ'י (אנרגית החיים) בערוצים אלו – נתקע, הדבר גורם למחלה וכאב. הזרמת הצ'י על ידי עיסוי, תשפר ותווסת את זרימת הדם במקום, תזרים  את התקיעות ותעלים את הכאב".

טווינא- פיזיותרפיה סינית, היא שיטה יעילה למיגור מגוון בעיות בריאותיות בתחום הגוף והנפש. יש לאבחן את הבעיות ולמצוא את דרך הטיפול המתאימה על מנת לשפר את איכות החיים ואף לנסות ולהגיע לריפוי אופטימלי.

מה מיוחד בטווינא ומה יתרונותיה לעומת שיטות אחרות?
"הטיפול אינו פולשני ומתבצע בלבוש מלא. טווינא מתאימה לכל מגזרי האוכלוסייה ולכל הגילאים. טווינא מאפשרת ומעודדת את הגוף לרפא את עצמו על ידי הזרמת דם למקומות הכואבים והפגועים. כאב פיזי, כידוע, מעיד על בעיה במקום מסוים בגוף. טיפול על ידי שימוש במשככי כאבים יכול להועיל זמנית אולם מי שמעוניין לטפל בשורש הבעיה, מוזמן להיעזר באחת משיטות הטיפול של הרפואה המשלימה.

"ה"אני מאמין" שלי בעבודתי הוא שהרפואה המשלימה, כשמה כן היא, משלימה את הטיפול של הרפואה הקונבנציונאלית".

הרפואה המשלימה מיועדת לסייע בפתרון מיגוון בעיות וביניהן סינדרומים בהם הרפואה הקונבנציונאלית "הרימה ידיים ושולחת" את המטופל ללמוד לחיות עם הכאב.

אחת משיטות הטיפול המוכרות פחות אך היעילות ביותר ברפואה הסינית היא הטווינא, שיטת מגע המתבססת על התפיסה שהגוף, הנפש והרוח הם ישות הוליסטית ומשפיעים זה על זה. בטווינא, יוצרים תהליך של המרצת זרימת דם לאזור הכאב כדי לשחרר תקיעות אנרגתית אשר על פי הרפואה הסינית היא המקור לכל כאב. הטיפול גורם בדרך כלל להקלה משמעותית בסימפטומים ובהמשך במקרים רבים, הכאבים נעלמים לחלוטין.

לאיזה סוג בעיות בריאותיות מתאימה השיטה? 
"הטיפול הוא שיקומי ומיועד לשפר את איכות החיים ולהביא את הגוף לריפוי. 
הטיפול מותאם אישית לכל אדם ולמגוון בעיות. תינוקות וילדים יכולים להיעזר בשיטה- בטיפול בבעיות עיכול, נשימה, טונוס שרירים, היפראקטיביות ועוד.

עם הילדים הטיפול נעשה כמתוך משחק, דבר הגורם להם להפתח אל המטפל ואל הטיפול ולאחר מיכן ההורים מקבלים הנחיות איך להמשיך את הטיפול בבית.

אצל מבוגרים הטווינא מסייעת בבעיות הקשורות לשלד-שריר, בבעיות הקשורות במחלות פנימיות כגון בעיות נשימה ועיכול, כאבי ראש, הרפיה במצבי לחץ, חרדות, בעיות שינה, בעיות גיל המעבר, אסטמה ועוד".

האם צריך להאמין בזה על מנת שהשיטה תעבוד? 
"לא. עובדה שהטיפול עוזר מאוד לתינוקות וילדים צעירים שלא "משתמשים" באמונה כדי להרגיש הקלה, שיפור ואף שיפור משמעותי וברוב הטיפולים ריפוי.
לדוגמא: תינוק שסובל מבעיות במערכת העיכול, בכי ממושך או בעיות שינה ונרגע לאחר הטיפול, או ילד בוגר העובר טיפול ומדווח על הרגשה טובה יותר ועוד דוגמאות מרובות מראים ומוכחים לנו שאין כאן עניין של אמונה.

אלו הן עובדות המעידות על יעילות הטיפול. יחד עם זאת יש לזכור שלא הכל מתאים לכולם… יש אנשים שהטיפול בטווינא לא מתאים להם, מסיבה כזאת או אחרת, 
כפי שלא כל תרופה מתאימה לכל אחד.

במקרים אלו אני ממליצה למצוא שיטה אחרת מתחום הרפואה המשלימה שתוכל לסייע להם, מתוך אמונה שלכל אדם ישנו הטיפול הייחודי שיכול לעזור לו. מאידך, חשוב להבין ולדעת שהרפואה הסינית אינה יכולה לעזור בכל נושא, וישנן מחלות או תופעות בהן יש לתת מקום לרפואה הקונבנציונאלית לומר את דברה".


את מלמדת, מרצה במכללות ועוסקת בעיסוי תינוקות. למה זה נכון?
"תינוק – לאחר שיצא מרחם אימו אפשר לתאר את הרחם בראשי תיבות כמקום רך = ר, חם =ח, מוגן= מ. התינוק זקוק מאוד למגע שיזכיר לו את הרגשת הביטחון שחווה בהיותו ברחם אמו… עיסוי תינוקות זו דרך נהדרת לביסוס הקשר בין ההורים לתינוקם, דרך המספקת את  צרכיו של התינוק.

עיסוי תינוקות מחזק את תפקוד המערכות הגופניות של התינוק וחשוב לזכור שתינוק הנולד עם מערכות חלשות יחסית. העיסוי מסייע, מחזק ומפתח את המערכת החיסונית, מערכות העיכול והנשימה. יתרונות נוספים: כמובן מרגיע, משפר את איכות השינה, מעודד את זרימת הדם ומווסת את טונוס השרירים.

הורים המעוניינים – יכולים ללמוד את הנושא בסדנה מיוחדת או במפגשים פרטניים".

לסיכום אסנת מאוד אוהבת את עבודתה כמרצה ומטפלת.
הכישרון והיכולת של אסנת להעניק, להדריך, לטפל ולתקשר מיידית עם כל אדם באופן אישי, אמפאתי וקולח עוזרים לה כיום, לרפא את מטופליה, צעירים ומבוגרים באמצעות מגע מרפא – טווינא. 

◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆
ליצירת קשר חייגו עכשיו: 072-2285986
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆

לאזור האישי שלי באלטרנטיבלי

מידע נוסף על ד"ר אסנת וולף Ph.D

מאמרים קשורים

Back to top button