אזור המטפלים / פרסום מטפלים

איך מצליחים לבנות שגרה ליצירת תוכן קבוע ברשתות החברתיות בלי להשתגע?

מעבר ללייקים... מאמר מיוחד למטפלים שמסביר איך מייצרים שינוי אמיתי ברשתות החברתיות - בלי להשתגע כל פעם מהזמן שמושקע ביצירת תוכן חדש. ואיך אנחנו הופכים את המשתמשים, ללקוחות

מטפלים רבים מרגישים שהם חייבים "להיות נוכחים ברשת", אבל בפועל… אין להם זמן, השראה או ידע שיווקי. כל פוסט "לוקח שעה", וכל פעם צריך להמציא את הגלגל מחדש. התוצאה: עייפות, תסכול ולעיתים תחושת כישלון שיווקי.

החדשות הטובות? אפשר לבנות שגרה ליצירת תוכן איכותי, שלא תדרוש מכם יותר משעה בשבוע – ותשאיר אתכם נוכחים, רלוונטיים ואפקטיביים. במאמר הזה ניתן לכם מסגרת פשוטה, דוגמאות ורעיונות מעשיים, כולל הדרך להפנות מטופלים למקום הכי נכון כדי שהם יצרו עימכם קשר להיכרות ותחילת טיפול! (זה הדבר המרכזי)


חדש! חדש! חדש! בא לכם לשמוע את המאמר כפודקאסט? לחצו PLAY ושימעו את המאמר בכל מקום

האזינו לפודקאסט של המאמר


הסוד: תכנון מראש וניהול נכון של הזמן

במקום לשבור את הראש כל פעם מחדש – תעבדו עם מסגרת. ברגע שיש תבנית שבועית או חודשית – התוכן נהיה פשוט יותר. (מצורפת לכם טבלה בהמשך המאמר) אפשר גם למחזר תוכן (נסביר בהמשך), להתבסס על עקרונות שחוזרים על עצמם, ולבנות קהל נאמן שמחכה לשמוע מכם.

כלל "ברזל":

יש כלל ברזל שקריטי שתקפידו עליו והוא:
מה שעובד! ממשיכים איתו.
מה שלא עובד… עוזבים אותו!
נסביר: חשוב לזכור שבכל מה שקשור לרשתות חברתיות – אין לכם שליטה ואין לכם ידע מוקדם איזה פוסט יצליח ואיזה לא… ולכן, מה שחובה עליכם לעשות זה להעלות מספר פוסטים ולבחון את ההצלחה שלהם. פוסט שהצליח, תשכפלו ותשפרו אותו (מעט) בעוד שפוסטים שלא הניבו תוצאות – פשוט תזנחו אותם! אתם לא תצליחו להבין מה גרם לגולשים לא להיות באינטראקציה איתם, או למה פייסבוק / אינסטגרם או טיקטוק לא הציפו אותם להרבה משתמשים – חבל לכם על הזמן! תראו איזה פוסטים עובדים ותשכפלו אותם (כמובן עם שינויים, כמו שנסביר ונראה בהמשך)… 

שלב ראשון: בוחרים פלטפורמה – או כמה

  • פייסבוק: מתאימה לפוסטים ארוכים יחסית, סיפורים, פוסטים רגשיים ותכנים טקסטואליים. קהל בוגר יותר שמחפש ערך ותשובות לבעיות / נושאים שמעניינים אותו.
  • פינטרסט: זו הרשת החברתית הטובה ביותר למטפלים ברפואה משלימה, מאמנים ומטפלים רגשיים. פינטרסט מאפשרת קבלת חשיפה ארוכה מאוד לפוסטים (בפינטרסט זה נקרא PIN), והיא מאוד אפקטיבית. מומלץ מאוד לקרוא את המאמר שהכנו לכם כאן, או להוריד את המדריך המלא שילמד אתכם כל מה שצריך לדעת כיצד לקבל חשיפה מעולה ואפקטיבית בפינטרסט
  • אינסטגרם: לא צריך להרחיב את הדיבור… זו פלטפורמה חזותית מאוד. מתאים לתמונות של הקליניקה, פוסטים תחת נושא מסויים, משפטים מעוצבים, סטוריז יומיים.
  • טיקטוק: מתאים למטפלים שמוכנים להיחשף גם בוידאו. ניתן לצלם טיפים, קטעים מהקליניקה (בלי לחשוף מטופלים), או אפילו סצנות מתוכננות.

משימות: בפייסבוק, הצטרפו לקבוצות שבהן נמצא קהל היעד שלכם, לדוגמא:
אם אתם מטפלים רגשיים אז הצטרפו לקבוצות של אימהות לילדים / נוער, קבוצות העוסקות בהתמודדות עם חרדה ודיכאון.
אם אתם יועצים / מאמנים להגשמה עצמית הצטרפו לקבוצות העוסקות בצמיחה אישית והתפתחות עצמית, לדוגמא: התפתחות אישית, מיינדפולנס, העצמה אישית, חשיבה חיובית, הסבת מקצוע, התמודדות עם לחץ
אם אתם מטפלים ברפואה משלימה הצטרפו לקבוצות מטפלים באוזר מגוריכם, הצטרפו לקבוצות שעוסקות בתחום הטיפול שלכם (טיפול בכאבים, כאבים כרוניים, מחלות אוטואימוניות, הרזיה ותזונה, איזון וכיו"צ).

חשוב לזכור: שאתם מצטרפים לקבוצות האלה, המטרה שלכם היא בראש ובראשונה לתרום ערך לקהילה. השתתפו בדיונים, ענו לשאלות, וספקו מידע מועיל. הימנעו מפרסום ישיר ואגרסיבי מיד עם ההצטרפות שלכם. כאשר חברי הקבוצה יכירו במומחיות שלכם ויתנו בכם אמון, הם ייפנו אליכם באופן טבעי. תהיו בטוחים בכך!

בפינטרסט: הכנסו לפינטרסט https://pinterest.com.
אם עדיין אין לכם חשבון… פתחו חשבון (חשוב להפוך את החשבון לחשבון עיסקי, זה בחינם.) והקלידו בתיבת החיפוש מילות חיפוש הקשורות לתחום העיסוק שלכם, כדי להבין ולראות על מה מדובר. למשל:
מטפלים רגשיים הקלידו:  טיפול ריגשי
מטפלים ברפואה משלימה הקלידו: צמחי מרפא
מאמנים להעצמה הקלידו: משפטי העצמה
אנחנו בטוחים שהבנתם את הפרנציפ….
חשוב: אם עדיין אין לכם חשבון פעיל בפינטרסט, מומלץ "לשים גז" ולמלא את העמוד העיסקי שלכם בתוכן כדי שהוא יראה מושך….

שלב שני: בונים לוח תוכן שבועי

מומלץ להתחיל בפרסום של 3-4 פוסטים בשבוע, ולבחור מראש את סוגי התוכן. לדוגמה:

  • יום ראשון: פינטרסט – משפט השראה או תזכורת רגשית (שילוב של טקסט ותמונה רגועה)
  • יום שני: פינטרסט – משפט השראה או תזכורת רגשית (שילוב של טקסט ותמונה רגועה). אם אתם לא יודעים איך לייצר תמונה… מומלץ להוריד את המדריך המלא כאן
  • יום שלישי: טיפ לטיפול עצמי – נשימה, מגע, מודעות
  • יום חמישי: סיפור מהקליניקה / פידבק ממטופל (בעילום שם)

אם מתאפשר – הוסיפו סטורי קליל באינסטגרם פעם-פעמיים בשבוע.

שלב שלישי: מתכוננים מראש

הקדישו שעתיים בתחילת החודש לכתיבה ותכנון. ניתן להכין את כל הפוסטים מראש, לתזמן אותם או לשמור כטיוטות. כלים מומלצים:

  • Meta Business Suite – לתזמון פוסטים בפייסבוק ואינסטגרם
  • Canva – ליצירת פוסטים מעוצבים גם בעברית
  • Google Sheets – לרשום רעיונות ולבנות לוחות תוכן פשוטים

כלים ליצירת רעיונות לתוכן

  • כתבו משפט מהקליניקה שנאמר השבוע
  • שתפו רגע אישי: "גם אני שכחתי לנשום השבוע"
  • שאלו את עצמכם: מה המטופלים שואלים הכי הרבה?
  • תנו מיקרו-טיפ:  צריכים או רוצים להרגע ולחזור לאיזון? "נסו להניח יד על בית החזה ולנשום 3 נשימות עמוקות"
  • שלפו שאלה מהחיים (קצת בנאלי אבל עם גרפיקה נכונה, זה יכול לעבוד): "מתי בפעם האחרונה עצרתם לרגע?"

שלב רביעי: חוזרים לתוכן שעובד

כמו שכתבנו בהתחלה, שימרו על ה"כלל ברזל": פוסט שעבד טוב פעם אחת – יכול לעבוד שוב! שנו את התמונה, קצצו את הטקסט, שנו כותרת – והפיצו אותו מחדש. יש פוסטים שאפשר לחזור עליהם עם עדכונים פעמים רבות.

ולסיום: לאן מפנים את המטופלים?

זו שאלת השאלות! גם פוסט מצוין – צריך מקום שאליו אפשר להפנות. כאן חשוב להפנות לקישור שיש בו מידע מרוכז, אובייקטיבי ומקצועי. המקום המומלץ והכי נכון הוא: האזור האישי שלכם באינדקס המטפלים של אלטרנטיבלי.
לחצו לדוגמא כאן

כך מי שנחשף לתוכן יקבל מידע אותנטי עליכם, יקרא חוות דעת, וירגיש בטוח ליצור קשר. אפשר גם לקשר את הפוסט לעמוד הנחיתה או לכרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם – אם יש לכם כבר…

שורה תחתונה

אין צורך להיות משפיענים כדי לשווק את הקליניקה. מספיקים כמה פוסטים בשבוע – בצורה נעימה, בעלת ערך מוסף ואותנטית. כשהם מקושרים לפרופיל מקצועי – הם כבר יעשו את העבודה.

תמיד תזכרו…

פרסום טוב לא צריך לשכנע – הוא צריך להרגיש אמיתי. כשהתוכן מדויק והקשר פשוט – יש סיכוי גבוה שלקוחות פוטנציאליים יפנו אליכם ולא אל מישהו אחר.
אם לא בטוחים איך לעשות את זה, ב-אלטרנטיבלי תוכלו להקים עמוד נחיתה מקצועי, כרטיס ביקור דיגיטלי, ולהופיע באינדקס אמין ומוערך – עם אזור אישי שבו ניתן להציג הכול בצורה פשוטה. (ראו קישורים בהמשך)
👍מאמר מקיף איך מומלץ לכם להופיע ברחבי הרשת. לחצו לקריאה

ומה אם אין לי זמן או ידע לבנות הכל בעצמי?

בדיוק בשביל זה קיימים שירותים יחודיים למטפלים באתר אלטרנטיבלי: דף נחיתה מעוצב, מותאם אישית למטפלים, כולל אפשרות לקשר אותו לכרטיס האישי שלך באינדקס – וכל זה במחיר נוח במיוחד. לא צריך להבין בטכנולוגיה. אנחנו דואגים להכל: עיצוב, ניסוח, חיבור למערכת פניות, התאמה ויזואלית, אבטחה ועוד…

הקמת אזור אישי באתר המטפלים / באינדקס המטפלים של אלטרנטיבלי:

הצטרפות לאינדקס המטפלים של אלטרנטיבלי / הצטרפות לאתר המטפלים

דוגמאות: טל אביב גרוסמן / אסתי אור-ים

בניית כרטיס ביקור דיגיטלי: מאפשר שליחה מהירה של כל הפרטים עליכם לכל מי שפונה, כולל ,פרופיל מקצועי, קישורים לרשתות חברתיות, המלצות וכל הדרכים ליצור קשר. אפשר גם להגדיר שליחה אוטומטית למי שפונה בוואטסאפ / SMS / שיחה.
יש לך כבר כרטיס ביקור דיגיטלי? אם לא, לחץ/לחצי כאן
דוגמאות לכרטיסי ביקור דיגיטליים: דורית ממן / אביטל מנדל

בניית עמוד נחיתה אישי: מציג מי אתם, מה אתם מציעים, איך אפשר לקבל טיפול אונליין ולמה לפנות דווקא אליכם. נבנה תוך ימים, מותאם אישית למטפלים – כולל קישור ישיר לאינדקס מטפלים מקצועי.
לחצו לדוגמאות אתרי תדמית למטפלים

כל השירותים מוצעים במחירים נוחים, הותאמו ונבנו על בסיס ניסיון של למעלה מ־25 שנה בעבודה עם מטפלים. הם עונים בדיוק על השאלות שמטופלים שואלים את עצמם לפני שהם פונים אליכם (אם זה לאחר קבלת המלצה "מפה לאוזן", הגעה מאינדקס המטפלים של אלטרנטיבלי או חיפוש ברשת

📌 קישורים רלוונטיים: הצטרפות לאינדקס המטפלים של אלטרנטיבלי / הצטרפות לאתר המטפלים

תמיד תזכרו!
💡 אין דבר חזק יותר מלקוחות מרוצים שממליצים עליכם לחברים שלהם / לבני המשפחה. אבל לפעמים צריך לתת לזה דחיפה קטנה ומאוד חשוב לעשות את זה נכון. הכנסו למאמר שמסביר בדיוק איך עושים את זה בצורה מוצלחת.
💡 חשוב: כדי להפוך את ההמלצות ליעילות יותר, ודאו שיש לכם נוכחות מקוונת שקל למצוא.


💡 רוצים לקבל יותר פניות ולפנות ללקוחות חדשים? הצטרפו לאינדקס מטפלים שבו מקבלים אזור אישי עם פרופיל מקצועי שלם, תמונות מהקליניקה, תעודות מקצועיות, המלצות מלקוחות, הצגת סרטון תדמית (במידה ויש לכם) וקישור ישיר לוואטסאפ שלכם! אז קדימה: הרשמו לאינדקסים מובילים למטפלים כמו "אלטרנטיבלי", "אתר המטפלים" – אלה מקורות יעילים ביותר להביא לקוחות חדשים והם אפקטיביים לטווח בינוני -ארוך!

הצטרפות לאינדקס המטפלים של אלטרנטיבלי הצטרפות לאתר המטפלים

בהצלחה!
מאמרים וטיפים נוספים למטפלים:
📌 בניית נוכחות דיגיטלית נכונה למטפלים – השלמה הכרחית לשיווק מפה לאוזן
📌 כרטיס ביקור דיגיטלי: הכלי המודרני לשיווק מטפלים
📌 שיווק מפה לאוזן – איך עושים את זה נכון בעולם הדיגיטלי?
לכל המאמרים

לבניית כרטיס ביקור דיגיטלי למטפלים לחץ/לחצי הצטרפות לאינדקס המטפלים של אלטרנטיבלי הצטרפות לאתר המטפלים

הצטרפו למגזין המטפלים (בחינם) וקבלו:
כלים שיווקיים וטיפים לקידום הקליניקה.
חיבורים ושיתופי פעולה עם מטפלים נוספים.
שיתוף סיפורי הצלחה.
קהילה תומכת והזדמנויות עסקיות.
בונוסים והטבות שיחסכו לכם כסף ועוד… מלאו פרטים להצטרפות 👇

הנהלת האתר

מאמרים אחרונים

חגית שאל – טיפול ריגשי באומנות בקרית טבעון

במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי אנחנו שמחים להכיר לכם את חגית שאל - מטפלת רגשית… קרא עוד

דצמבר 4, 2025

שירלי יאס – טיפול רגשי ב- NLP ו- C.B.T לנשים ולנערות בירושלים ואונליין

במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי אנחנו שמחים להכיר לכם את שירלי יאס - מטפלת בעזרת… קרא עוד

דצמבר 3, 2025

עמית הגואל – מטפלת, רואה רוחית H.S.P, מורה ומכשירה מטפלים לפסיכותרפיה הוליסטית/הולותרפיה, בתל אביב

במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי אנחנו שמחים להכיר לכם את עמית הגואל, מטפלת בשיטת ההולותרפיה… קרא עוד

נובמבר 30, 2025

מדריך למטפלים: כך תעודדו תרגול בבית בצורה יעילה ואנושית, ותחזקו את הטיפול מבלי להישמע מטיפים

כמו שכולנו יודעים - תרגול ביתי הוא מרכיב מפתח בכל תהליך טיפולי מוצלח. זה נכון… קרא עוד

נובמבר 30, 2025

אמיר רוזן – ריברסינג נשימה מודעת וטיפול רגשי בבאר שבע ותל אביב

במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי אנחנו שמחים להכיר לכם את אמיר רוזן  OneZone - Breathwork.… קרא עוד

נובמבר 26, 2025

גבע איתן – טיפולי רפלקסולוגיה הוליסטית ורפואה משלימה בצפון

במסגרת מדור המומלצים של אלטרנטיבלי אנחנו שמחים להכיר לכם את גבע איתן, רפלקסולוג הוליסטי מוסמך… קרא עוד

נובמבר 25, 2025